تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۹
۰
کد مطلب : ۲۹۶۳۴

رواق دارالحجه گنجینه‌ای سرشار از هنر اسلامی است

رواق دارالحجه گنجینه‌ای سرشار از هنر اسلامی است
«پانگ سن»، سفیر جمهوری خلق چین که به همراه ریاست جمهوری اسلامی ایران به مشهد مقدس سفر کرده بود، از مجموعه صحن ها، موزه مرکزی، موزه فرش و رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی بازدید کرد.
وی با بیان اینکه حرم مطهر رضوی از لحاظ فرهنگی، تاریخی و هنری بسیار غنی و با شکوه است، گفت: این سفر و بازدید از حرم مطهر رضوی فرصت ارزشمندی بود که با تاریخ و معماری این مکان مقدس بیشتر آشنا شوم.
وی افزود: معماری و بناهای موجود این مکان مقدس سرشار از زیبایی است و جلوه های بی نظیری از معماری اسلامی را به نمایش می گذارد.
سفیر جمهوری خلق چین اظهار کرد: فرهنگ غرب و شرق تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند و در این مکان جلوه بی نظیری از فرهنگ و تمدن مردمانی مشاهده شد که برای ما بسیار تاثیرگذار بود.
وی که برای دومین بار از مجموعه حرم مطهر رضوی دیدن می کرد، هنرهای به کار رفته در رواق دارالحجه را گنجینه سرشار از هنر اسلامی عنوان و تصریح کرد: این مجموعه مخزن بی نظیری از میراث ارزشمند معماری، فرهنگی و هویت تاریخی ملتی است که در طول قرن ها به یادگار گذاشته اند.
سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی که سفیر چین را در این بازدید همراهی می‌کرد، با اشاره توفیقات گسترده آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای موقوفاتی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با مدیریت آیت‌الله واعظ طبسی، که از افراد موثر در انقلاب اسلامی ایران بوده اند، توانسته در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و اقتصادی موفقیت‌هایی عظیم کسب کند.
سید احمد هاشم آبادی گفت: فعالیت‌های مجموعه آستان قدس رضوی به صورتی توسعه یافته است که امروز در زمینه های درمانی، دارویی، فرهنگی، اقتصادی و پژوهشی از مجموعه های تاثیرگذار کشور و منطقه است.
وی با اشاره به تشرف سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائر به بارگاه منور رضوی تصریح کرد: توسعه اماکن متبرکه حرم امام رضا(ع) از ۱۲۰ هزارمتر مربع به بیش از یک میلیون مترمربع و ارائه خدمات متنوع رفاهی، فرهنگی و تبلیغی به اقشار مختلف جامعه در این مکان مقدس از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی است.
گفتنی است؛ در پایان این بازدید، تابلویی زیبا از رواق مبارکه درالحجه(عج) حرم مطهر رضوی توسط سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی به سفیر جمهوری خلق چین در ایران اهدا شد.
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما