تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۲
۰
کد مطلب : ۲۹۶۶۸

شهدای روحانی مدافع حرم اهل‌بیت(ع)، افتخار و زینت روحانیت هستند

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس، در مسجد جامع شهر نقنه از توابع شهرستان بروجن خطاب به مردم شهید‌پرور این شهرستان گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم، خطاب به خانواده‌های مدافع حرم، فرمودند: آیا در زمان حیات شهید خود به این نکته توجه داشتید که آن‌ها از اولیاء الهی به شمار می‌روند؟
حجت‌الاسلام علی شیرازی افزود: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند شهیدی که در سوریه، عراق و در هر مکان و زمانی، شهید شده باشد همانند این است که جلوی در حرم امام‌حسین(ع) شهید شده است؛ چرا که اگر این شهیدان نبودند، اثری از حرم اهل‌بیت(ع) نبود.
حجت‌الاسلام شیرازی ادامه داد: هدف دشمن این بود که در نجف، کربلا، سامرا و کاظمین، اثری از حرم اهل‌بیت(ع) نماند و اگر این مجاهدان در مقابل داعش و تروریست‌ها در عراق و سوریه ایستادگی نمی‌کردند، امروز اثری از حرم اهل‌بیت نبود.
وی تصریح کرد: با حرکت عظیمی که این شهدا شکل دادند، مقدمات بسیج جهانی اسلام را به وجود آوردند و این شهدا با تأسی به اسلام و اقتدا به امام حسین(ع) در راه حقیقت قدم می‌گذارند.
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: روحانیت در طول تاریخ شیعه خصوصا در عصر انقلاب اسلامی در دوران جنگ هشت ساله تا به امروز ثابت کرده است که از مرگ نمی‌ترسد و برای رسیدن به شهادت لحظه‌شماری می‌کند.
حجت‌الاسلام شیرازی تأکید کرد: این افتخار برای جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه است که چنین شاگردانی تربیت کرده است که در هر عصر و زمان و مکان برای دفاع از ارزش‌ها و دین، آماده جهاد و شهادت هستند.
وی اذعان کرد: در جنگ با تروریست‌ها و داعش نیز روحانیت عاشقانه پا در رکاب است و از شهادت نیز ترسی ندارد و در این میدان نیز شهدای بزرگواری را از جمله شهیدان، قلی‌زاده، مالامیری، حسین پور و حسن‌زاد‌ه تقدیم اسلام و دفاع از حرم اهلبیت علیهم السلام کرده است.
حجت‌الاسلام شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: مدافعان حرم، می‌آیند تا اعلام کنند اگر زمان اسارت حضرت زینب(س) در سال ۶۱ هجری، نتوانستند ایشان را همراهی کنند، امروز جانشان را برای دفاع از حرم ایشان می‌دهند.
گفتنی است، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید روحانی، حجت‌الاسلام والمسلین محمدعلی قلی‌زاده، سه‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در حوزه علمیه حضرت مهدی (عج) بروجن برگزار می‌شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما