تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۲
۰
کد مطلب : ۲۹۶۷۲

قرآن کتاب فرد، خانواده، جامعه و سبک زندگی در طول زمان است

قرآن کتاب فرد، خانواده، جامعه و سبک زندگی در طول زمان است
حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی در دهمین مراسم ملی تکریم چهره های قرآنی که در سازمان حج و زیارت برگزار شد، با بیان اینکه یکی از نکات مهم قرآنی فهم صحیح قرآن است، اظهار کرد: ما در طول تاریخ مفسران، مترجمان و افراد زیادی را داشته‌ایم که در رابطه با مسائل قرآنی فعال بوده‌اند اما فهم صحیح قرآن یکی از مولفه‌های اصلی مسائل قرآنی است که باید به این مولفه توجه ویژه‌ای شود. فرد متفکر در مسائل قرآنی به بحث طهارت توجه ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن می‌فرماید کسی به فهم قرآن نائل نمی‌شود مگر اینکه طهارت داشته باشد. در فهم قرآن آشنایی با علوم و فنون قرآنی نیز بسیار مهم است. آشنایی با واژه‌های قرآنی بسیار مهم است. قرآن یک جامعیتی دارد که این جامعیت شامل فهم مفاهیم قرآنی نیز می‌شود.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: خدا برای کمال بشری قرآن را نازل کرده است و برای رسیدن به کمال باید جامعیت قرآنی را در نظر بگیریم. قرآن کتاب فرد، خانواده، جامعه و سبک زندگی برای بشریت در طول زمان است.

وی تاکید کرد: ‌آیات قرآنی برای ما بسته هدایت زندگی را ارائه می‌دهند. انسان متصل به قرآن و وحی با عالم معنا ارتباط دارد. کسانی که خدا را در زندگی خود حاضر و نازل می‌بینند رفتارشان با سایر افراد فرق می‌کند. یکی از مولفه‌های اصلی سبک زندگی نماز است. کسانی که به نماز اهمیت می‌دهند در رفتارشان نیز تاثیرگذار است.

خاموشی در ادامه با بیان اینکه ما در عرصه مسائل قرآنی یک مشکل جدی داریم، افزود: افرادی که در جامعه ما حافظ قرآن هستند فقط نباید ظاهرا حافظ قرآن باشند بلکه باید باطنا به مسائل قرآنی بپردازند. روشنگری قرآن باید در سطح جامعه رخ بدهد. ان‌شاءالله که انقلاب ما که سرمنشاء آن قرآن بوده بتواند قرآن را به سایر ملل بکشاند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما