تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
۰
کد مطلب : ۲۹۷۴۳

آل سعود به هر زائر یک یادگاری فرهنگی می دهد؛ ما به زوار قـم چه می دهیم؟

آل سعود به هر زائر یک یادگاری فرهنگی می دهد؛ ما به زوار قـم چه می دهیم؟
"اولین سمینار تخصصی محراب مسافر" با هدف تشکیل کارگاه های آموزشی و تجلیل از متولیان نمازخانه های برتر مجتمع های گردشگری استان قم و تجلیل از خدمان زائرین اربعین حسینی صبح امروز در مجتمع تفریحی شهر آفتاب قم با حضور مسئولین برگزار شد.

این همایش با همکاری استانداری قم، شبکه استانی قم، سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اداره کل حمل و نقل پایانه های استان قم، ستاد اقامه نماز استان قم و وزارت اوقاف و امور خیریه استان قم برپا گردید.


در نوبت صبح این سمینار کارگاره های آموزشی در موضوعات بیمه، بهداشت، بازریابی و.. برای مسئولین مجتمع های گردشگری و واحدهای پذیرایی بین راهی برگزار گردید.


پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین «محسن قرائتی» با حضور مسئولین برگزارکننده سمینار، از متولیان نمازخانه های برتر بین راهی و مسئولین مجتمع های گردشی به جهت خدمت برتر به زائران اربعین حسینی با اهدای المان محراب تجلیل به عمل آمد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور سپس به ایراد سخن پرداخت و با بیان اینکه باید از تمام دست اندرکاران امر نماز تقدیر به عمل آورد گفت: قم باید به نحوی باشد که الگویی برای سایر شهرها باشد و همه از آن آموزش ببینند.

وی افزود: مقام معظم رهبری به ما گفتند مسجدی در یزد وجود دارد که توسط کامیون دارها اداره می شود و دارای تمام خدمات رفاهی یک زائر است و با الگوبرداری از آن سایر مساجد را بسازید.

حجت الاسلام قرائتی اظهار داشت: قم دارای امتیازاتی است که هیچ شهر دیگری ندارد و مهم ترین آن دینی بودن این شهر است و در روایت آمده است که اگر قمی ها نبودند دین از بین می رفت و در آخرالزمان سعی کنید خانه ای در شهر قم داشته باشید.

استاد تفسیر قرآن با اشاره به وجود حضرت معصومه(س) در شهر قم بیان داشت: حضرت معصومه(س) پاسخگوی سوال برخی از مراجعان پدرش در زمان نبود امام بود و امام کاظم سه بار فرمودند "فداها ابوها" و این بیانی است که پیامبر برای حضرت زهرا گفته اند.

وی در ادامه گفت: خدمت به قم و خانه اهل بیت(ع) و آن هم از نوع فرهنگی، به دلیل اینکه درآمد خاصی ندارد و نگاه اقتصادی و سیاسی در آن نیست، دارای ارزش بالای معنوی است.

حجت الاسلام قرائتی اظهار داشت: خاندان آل سعود در فرودگاه مکه به هر زائری یک جلد قرآن می دهند و این یادگاری فرهنگی باقی می ماند، ما باید از تفکرات فرهنگی خود استفاده کنیم و کسانی که وارد شهر قم می شوند باید یادگاری فرهنگی معنوی به آنها داده شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: باید هدف خود را برای تاسیس نمازخانه مقدس کنید و تنها قیامت را در نظر بگیرید و از سویی خود سازندگان نمازخانه هم اهل نماز اول وقت باشند تا دیگران که به مجتمع های آنها مراجعه می کنند، رنگ معنویت بگیرند.

وی افزود: از حدود ۱۰۰ کشور به شهر قم برای علم آموزی آمده اند و طبق روایت در آخرالزمان علم در نجف پیچیده می شود و علم اصلی در شهر قم وجود خواهد داشت.

حجت الاسلام قرائتی با درخواست از رئیس ستاد اقامه نماز استان قم خاطر نشان کرد: کتاب هایی در حد جزوه در ارتباط با نماز چاپ کنید تا در اختیار قشر نوجوان قرار گیرد.

وی در پایان گفت: دنیای مسیحیت برای افراد پیر، غریب، مریض در مدت زمان ۵ دقیقه، نکات شاد و تبلیغی دارد و این حیف است که مجتمع های گردشی استان قم در راه تبلیغ شیعه کاری انجام ندهند و تنها خود را متکفل امر پذیرایی بدانند.

در حاشیه این سمینار نمایشگاهی از آثار و محصولات فرهنگی برگزار شد. مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیزآثار خود را در آن به نمایش گذاشت.
مرجع : ابنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما