تاریخ انتشار
شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴
۰
کد مطلب : ۲۹۷۴۹

انتخاب شعر صحیح در ترویج فرهنگ صحیح اهل البیت(ع) تاثیر گذار است

انتخاب شعر صحیح در ترویج فرهنگ صحیح اهل البیت(ع) تاثیر گذار است
حجت الاسلام محمد زمانی در گردهمایی مداحان جوان در محل هتل نخل مشهد اظهار داشت: باید بدانیم که سهم ما از ادبیات مذهبی چیست. وی با بیان اینکه شناخت ظرفیت های ادبیات مذهبی بسیار مهم است، افزود: امروز ظرفیت های بسیاری وجود دارد که بیست سال پیش اینگونه نبود.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به اینکه شعر باید بتواند عواطف مردم را به دست بگیرد، ادامه داد: شاعران بسیاری تربیت شده اند که باید از آنها به نحو مطلوب استفاده کرد. وی در ادامه تصریح کرد: وفور شعر وجود دارد و امروز خواندن شعر یکی از بخش های زندگی ما شده است. وی با بیان اینکه مداح باید مشاور شعر داشته باشد، بیان داشت: انتخاب شعر صحیح در ترویج فرهنگ صحیح اهل البیت(ع) تاثیر گذار است.

حجت الاسلام زمانی به بیان ویژگی های شعر ممتاز پرداخت و گفت: برخی شعرها در عین سادگی دارای محتوای غنی است. وی با بیان اینکه اشعار باید همه فهم باشد، خاطر نشان کرد: مخاطب به خوبی اشعار را متوجه شده و این ابیات را به ذهن خود میسپارند. وی با اشاره به اینکه باید در اشعار ما مباحث روز مطرح باشد، بیان داشت: شناساندن جبهه حق و باطل و الگو دادن به مستمع از مهمترین نکات در انتخاب شعر است.
مرجع : سازمان بسیج مداحان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما