تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۹۷۸۱

ارايه خدمات رايگان پزشكي در 4 درمانگاه عتبات عاليات

ارايه خدمات رايگان پزشكي در 4 درمانگاه عتبات عاليات
ماشاالله رضايي، نماينده مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج با ارايه گزارشي از فعاليت هاي اين مركز اظهار داشت: بيشتر خدمات در مراكز درماني به صورت سرپايي و بستري موقت است كه روزانه نزديك به هزار نفر در اين مراكز ويزيت رايگان مي شوند.

وي با بيان اين‌كه ۴ درمانگاه در عتبات عاليات اقدام به ارايه خدمات رايگان پزشكي ويژه زائران ايراني مي كنند، خاطرنشان كرد: درمانگاه شفا به صورت ۲۴ ساعته در هتل ضيوف الرحمان و درمانگاه مستقر در هتل هدي الوالي به صورت ۱۸ ساعته در شهر مقدس كربلا ارايه خدمات مي كنند.

رضايي ادامه داد: همچنين در نجف اشرف، درمانگاهي در هتل النباء نيز به صورت ۲۴ ساعته فعاليت مي كند، همچنين درمانگاه مركز پزشكي نيز به صورت ۲۴ ساعته در هتل جنت الفردوس شهر كاظمين فعال است، با اين توضيح كه تمامي اين مراكز ضمن ويزيت رايگان بيماران، داروهاي لازم را نيز بدون دريافت هيچ وجهي از زائر ارايه مي دهند.

نماينده مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر رعايت اصول بهداشتي از سوي زائران عتبات عاليات گفت: استفاده از آب‌هاي معدني پلمپ شده، عدم خريد از دست‌فروشان غذايي، شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون، خودداري از دست دادن و روبوسي هنگام بيماري و عدم استفاده خودسرانه دارو از جمله مواردي است كه بايستي رعايت شوند.

وي با بيان اين‌كه بانوان، بيماران قلبي عروقي، افراد دياليزي و ديگر بيماري‌هاي خاص بايد قبل از سفر با پزشك معالج خود مشورت كنند، افزود: اين بيماران بايد نسخه‌هاي درماني خود را نيز به همراه داشته باشند تا در صورت لزوم پزشك مستقر در عتبات عاليات نسبت به تشخيص سريع و درمان اقدامات لازم را انجام دهد.
مرجع : hajj.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما