تاریخ انتشار
شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۴
۰
کد مطلب : ۲۹۸۰۲

نمایشگاه قرآن و عترت در اربیل عراق برپا می شود

نمایشگاه قرآن و عترت در اربیل عراق برپا می شود
حسن محمدی گفت: با توجه به تعاملات صورت گرفته با دستگاه های مختلف برای انجام فعالیت های حوزه قرآنی به ویژه در بحث تبلیغ و ترویج، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیشنهاد برپایی یک نمایشگاه فرهنگی در شهر اربیل اقلیم کردستان عراق را داد و این اتحادیه به عنوان مجری طرح برگزیده شد.
وی با اشاره به نهادهای مشارکت کننده در این طرح، اظهار کرد: این نمایشگاه با مشارکت سازمان دارالقرآن بسیج، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سازمان اوقاف و امور خیریه، شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران از دهم تا ۲۰ اسفند ماه جاری در شهر اربیل برگزار می شود.
محمدی افزود: بسیاری از موسسات قرآن و عترت سراسر کشور، در حوزه اجرای نمایشگاه حضور یافتند و بسیاری از موسسات نیز محصولات و خدمات خود را به منظور عرضه و نمایش در این نمایشگاه در اختیار اتحادیه گذاشته اند.
وی همچنین گفت: این نمایشگاه فرهنگی دارای هفت بخش شامل بخش های مصاحف و قرآن های جمهوری اسلامی، کتب و محصولات مکتوب، نرم افزارهای قرآنی، کودک و قرآن، هنرهای قرآنی و معرفی دستاوردهای قرآنی نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله بخش بندی های صورت گرفته برای نمایش در کشور عراق است.
محمدی، از برپایی محافل و مجالس قرآنی، بخش تلاوت و ابتهال نیز در این نمایشگاه توسط قاریان ممتاز و بین المللی اعزامی به عراق سخن گفت و افزود: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با سرکنسولگری و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اربیل، طی برگزاری این نمایشگاه، محافل و مجالس مختلف قرآنی در اماکن عمومی، مساجد و دانشگاه های این شهر توسط قاریان و گروه مدیحه سرایی اعزامی از ایران برپا می شود.
این مدیر فعالیت های قرآنی گفت: یکی از بخش های خاصی که برای نخستین بار در حوزه قرآن در این نمایشگاه طراحی شده، کتابت قرآن کریم توسط همه مسلمانان کشورهای جهان است که بازدیدکنندگان این نمایشگاه، بخشی از قرآن را به صورت دستی کتابت می کنند و بعداز اینکه این قرآن در کشورهای مسلمان جهان توسط نمایندگان مردم هر کشور به نمایندگی از سایرین کتابت شد در نهایت، قرآنی با کتابت همه نمایندگان مسلمانان کشورهای جهان اسلام را در دسترس خواهیم داشت.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما