تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۲
۰
کد مطلب : ۲۹۸۱۷

گریه بر مظلوم یک نوع مبارزه با ظالم است

گریه بر مظلوم یک نوع مبارزه با ظالم است
گفتگو با حجت الاسلام شجونی را در حاشیه برگزاری سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی بخوانید:

*برای شروع مصاحبه دعوت می کنم از جوانان بگویید همان هایی که در بزنگاهها وارد عرصه می شوند و برخی با عنوان مدافع حرم به دفاع از حرم حضرت زینب و مقدسات مسلمانان می پردازند؟

گریه بر مظلوم یک نوع مبارزه با ظالم است ۱۵۰۰ سال پیش یعنی قبل ازظهور اسلام شاعر عرب گفته: "پیرمردها کارکشته و تجربه آموخته هستند از تجربه این‏ها باید استفاده کرد اما امید مملکت جوانان هستند." بنده الآن بخواهم بروم رفتگر شهرداری شوم قبول نمی‏کنند می‌گویند شما پیر هستید، جوان می‌تواند کارمند شود هم می‌تواند رئیس ‏جمهور، وزیر و وکیل و... شوند. امید هرمملکت جوانان مملکت هستند.امیرالمؤمنین می‌فرمایند اما برخی جوانان سکر دارند «سکر الشباب» یعنی بدمستی جوانی، با این وضع در همان قیافه، زلف و... جوانان باغیرتی پیدا می‌شوند که مدافع حرم و شهید می‌شوند جانباز برمی‌گردند. باید با این‏ها مدارا کرد. بنده در زمان جوانی یک آینه و یک شانه دستم بود جارو و پارو می‌کردم خودم را می‌ساختم این اقتضای جوانی است نباید زیاد به آن‏ها خرده گرفت. مقام معظم رهبری به این جوانان همیشه مماشات کرده است این‏ها جوان، مؤمن و ولایی هستند ظاهرشان این‌طور است ما آن جوانان را دوست داریم و امیدواریم این‏ها که امید مملکت هستند برای کشور سودمند باشند.


*امام خمینی می‌فرمایند ملت ما مردم گریه سیاسی هستند، حضرت آقا می‌فرمایند ما هیئت سکولار نداریم یک هیئت انقلابی چطور باید سیاسی باشد اما حزبی، جناحی و سیاست‏ زده نشود؟

سیاست با سیاست ‏زدگی فرق دارد. اولاً گریه بر مظلوم یک نوع مبارزه با ظالم است گریه بر مظلوم عبادت است امام رضا فرمود: «اگر می‌خواهید گریه کنید گریه بر جدم حسین کنید»، گریه یک مبارزه است. این‏هایی که در خیابان راه می‌افتند، این‏ها رژه می‌روند مانور می‌دهند به دنیا می‌گویند ما رهبری داریم حاضر شد سرش در دست دشمنش برود دستش در دست دشمن نرود! این یک نوع درس است مهاتما گاندی این را که یاد گرفت انگلیسی‏ها را بیرون کرد.

شعری هم گفتم: "سر داد نداد دست در دست یزید، حقا که بنای لا اله هست حسین." با دشمن دست نداد سر داد این یک نوع عبادت است الآن امام حسین دنیا را گرفته است. من در وین، اتریش، مسکو منبر رفتم؛ آن‌ها چه عزاداری می‌کنند! من به هندوستان رفتم دیدم گاو‏پرستان روز عاشورا را تعطیل می‌کنند کشور غیراسلامی شده است، یک وقتی ۱۰۰۰ سال هندوستان اسلامی بود انگلیسی‏ها ۳۰۰ سال آنجا رفتند خراب اش کردند، الآن که کشور عجایب مخلوقات است روز عاشورا تعطیل است، امام حسین دنیا را گرفته است، در اوکراین برای امام حسین سینه می‌زنند، ما باید حواسمان جمع باشد از امام حسین استفاده کنیم و امیدواریم خدا توفیق دهد، رهبری عزیز ما که شایسته است عالم پیروز، حکیم و هوشمند است برای مقاصد بعدی او را نگه داریم.


*در مورد هیئت ها و جوانان هیئتی اگر توصیه ای دارید بفرمایید.

هیئت‏ها سخنران، مداح، شاعر دارند این‏ها در راه اهداف انقلابی باید سخنرانی کنند یا شعر بگویند یا مداحی کنند نه یک چیزهایی بخوانند که در شأن مجالس اهل بیت نباشد یا متأسفانه حالت ترانه داشته باشد.
قبل از انقلاب جهرم یک نواری بیرون داد من و شهید شاه‏ آبادی آن نوار را تکثیر می‌کردیم نوار برای هیئت بود می‌گفت:
کاخت کنم زیروزبر، یابن مرجانه! ای ظالم بیدادگر، یابن مرجانه! مردم تو را لعنت کنند، هیچ می‏دانی؟ هر روز و شب تا به سحر یابن مرجانه!
هیئتی‏ های ما باید این‌جور شعر رجز حماسی و ضربه‏ دار بخوانند و جوانان را هدایت کنند انشاالله.
مرجع : روضه نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما