تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۵
۰
کد مطلب : ۲۹۹۱۶

دسته‌روی هیئات مذهبی در سالروز شهادت حضرت‌زهرا(س) در زابل

حجت‌الاسلام والمسلمين عارفی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل گفت:به‌مناسبت فرارسیدن ایام دوم فاطمیه، نشست مشترک شورای هیئات مذهبی،کانون مداحان و شاعران آیینی جهت برنامه‌ریزی دسته روی روز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه همچنین مقرر گردید، هیئات مذهب می‌آمد جد، و دستجات سینه زنی، روز یکشنبه ۲۳ اسفندماه جاری در دستجات منظم، حرکت خود را شروع نموده، و ساعت ۱۰ صبح، در محل مسجد جامع مرحوم شریفی این شهر تجمع و مراسم عزاداری و سینه‌زنی برگزار کنند.
در این نشست همچنین مقرر شد، امسال همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در محل مسجد مرحوم شریفی زابل، مراسم سالگرد حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی و نیز مجتهد فقید سیستانی حضرت آیت‌الله بختیاری برگزار شود.
حسین عسکری کهن، کارشناس فرهنگی ـ مذهبی اداره تبلیغات اسلامی زابل در این رابطه گفت: حضرت آیت‌الله بختیاری سیستانی از علمای مطرح و بنام منطقه بود که بیش از چهار دهه از عمر شریفش را به تربیت طلاب حوزه علمیه امام جعفر‌صادق(ع) زابل و اقامه نماز جماعت و ارشاد دوستداران اهل‌بیت(ع) عصمت و طهارت در یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های دین و تقوی، یعنی مسجد مرحوم شریفی زابل عهده‌دار بود این مجتهد عارف و خداجوی عاقبت در سال ۱۳۹۱ پس از یک دوره بیماری طولانی در سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره دارفانی را وداع گفت و به معبود شتافت.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما