تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۸
۰
کد مطلب : ۲۹۹۴۴
مسجدجامعی:

یزد پرچمدار تفکر حسینی است

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران دوشنبه شب، ۲۴ اسفندماه در آیین تجلیل از برگزیدگان نخستین دوره کتاب سال یزد اظهار کرد: یزد نمونه و الگوی فرهنگ تمدنی می‌باشد که کمتر به آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه یزد از دیرباز نسبتی با خیر و نیکی داشته است تصریح کرد: در یزد چهره‌های کهن تاریخی بسیاری وجود دارد که باید به‌خوبی برای همه و به‌خصوص نسل جوان معرفی شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در تاریخ ایران هیچ‌وقت خشونت رشد نکرده است اظهار کرد: این امر ناشی از تفکر، اندیشه و آزادی است.

وی ادامه داد: یزد می‌تواند الگویی برای گفت‌وگوی فرهنگی ارائه دهد و یزد این گفت‌ وگو و تمدن را خود در تاریخ تجربه کرده و در این سطح به بلوغ رسیده است.

مسجد‌جامعی به چهره‌های سرشناسی همچون ایرج افشار اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای عمده‌ای که با حمایت اندیشمندان یزد در حوزه‌های مختلف انجام شده است، مستندنگاری وقایع در دوره‌های مختلف است.

وی افزود: در یزد با همه تفاوتی که در میان ادیان، تفکر، اندیشه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن وجود دارد، در ایامی مانند عاشورا، همه با هر دین و تفکر و اندیشه‌ای زیر پرچم امام حسین‌(ع) می‌روند.

این عضو شورای شهر تهران با قدردانی از حمایت دفتر سومین شهید محراب در برگزاری اولین دوره کتاب سال یزد گفت: دفتر شهید صدوقی با درایتی که دارد و با پیشینه‌ای که بنیانگذاران آن در امور خیر، پرداختن به فرهنگ و تمدن، اصالت و دیانت دارند قدم‌های ارزشمندی در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و حمایت از مؤلفان برجسته بر خواهند داشت.

یادآوری می‌شود این مراسم که به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت دفتر سومین شهید محراب برگزار شد از ٦ نفر برگزیده و ٨ نفر شایسته تقدیر با اهداءجوایزی نفیس قدردانی به‌عمل آمد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما