تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۵
۰
کد مطلب : ۳۰۰۱۰
مرور اخبار دوشنبه 94/01/23

صداوسیما و دین مداحی/ مهمترین سخنان رهبری/ آیین سنتی عزاداری پیاده

صداوسیما و دین مداحی/ مهمترین سخنان رهبری/ آیین سنتی عزاداری پیاده

دینی که به مردم منتقل می شود دین مداحی است


رییس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی استان تهران می گوید: دینی که صداوسیما به مردم یاد می دهد دین برآمده از معارف روحانیت و روحانی­ محور نیست. دینی که به مردم منتقل می شود دین مداحی است و صداوسیما آگاهانه به این تن می دهد. دین مداحی یعنی دین عاطفی، دین استحسانات، دین خواب، دین شور و هیجان. البته اصل این­ها خوب است. خود بنده افتخار می­کنم که روضه­ خوان هستم ولی سهم مداحی و عمق کارشناسی روحانیت شیعه باید در رسانه لحاظ شود.
منبع: شفقنا


مهم ترین سخنان حضرت آقا در دیدار با مداحان


حسن شالبافان در پاسخ به این پرسش که مهمترین سخنان حضرت آقا در دیدار مداحان چه بود گفت: در بعد سیاسی بود. همان بحثی بود که ایشان فرمودند که دنیای امروز دنیای موشک هم هست. محتوای هیئات و اینکه برخی از هیئات که فقط بالا و پایین می‌پرند نیز بحث دیگری است که مورد تاکید حضرت آقا بود. مقام معظم رهبری فرمودند که باید مستمعان را آماده کنیم تا بعد از هیئت نیز به سراغ امور مختلف برود.
منبع: سازمان بسیج مداحان


نیم‌روز طول کشید تا امام هادی(ع) از صف شیعیان در پل بغداد عبور کنند

دکتر محمدحسین رجبی دوانی: بغداد پایگاه بنی عباس و بزرگترین و معتبرترین شهر عالم اسلام از نظر سیاست، علم و فرهنگ بود. در راه تبعید به سامرا و هنگام ورود امام هادی(ع)به بغداد، چنان استقبال پرشوری از طرف مردم از ایشان به عمل آمد که عبور آن حضرات از پل بغداد نیم‌روز طول کشید.
منبع: تسنیم


آیین سنتی عزاداری پیاده علما و مردم ورامین برگزار شد


پیش از ظهر دوشنبه و همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع)، آیین سنتی عزاداری پیاده علما و مردم متدین و همیشه در صحنه ورامین برگزار شد. در این آیین معنوی، مردم ورامین در مسجد صاحب الزمان(ع) شهرستان اجتماع کرده و پس از اقامه عزا در سوگ شهادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، دسته عزاداری در خیابان به راه انداختند.
منبع: مهر

زيارت جامعه کبيره منشور امام شناسي

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی: در زيارت جامعه کبيره ضمن بازتعريف جايگاه امامت،‌ امام شناسي را به عنوان يکي از مهم‌ترين وظايف مؤمنان برشمرده‌اند و تأکيد دارند که نشناختن امام معصوم(علیه السلام) راه انسان را از رسيدن به رستگاري منحرف مي کند. همچنين ايشان زيارت ديگري با عنوان زيارت غديريه دارند که در اين زيارت هم جايگاه امامت حضرت علي(علیه السلام) بخوبي تبيين و برجسته سازي شده است.
منبع: قدس آنلاین

پایان پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما