تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۲
۰
کد مطلب : ۳۰۰۹۹

شور هیئت ها با افزایش معرفت دینی همراه شده و این باید گسترش یابد

شور هیئت ها با افزایش معرفت دینی همراه شده و این باید گسترش یابد

حجت الاسلام احمد واعظی ظهر سه‌شنبه در دیدار با مسئولان و اعضای هیئت خادم الرضا(ع)، داشتن خلوص نیت در انجام برنامه‌های هیئت‌ها را امری لازم دانست و اظهار داشت: هیئات مذهبی عمیق‌ترین و پرسابقه‌ترین بخش جامعه مدنی هستند که به همت خود مردم تشکیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه در جمع‌های هیئتی همیشه صفا و خلوص نیت وجود دارد، گفت: بسیاری از مردم وقت و مال خود را در راه اهل بیت(ع) و در همین هیئت‌ها با عشق و علاقه صرف می‌کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: با وجود اینکه سیمای هیئت‌ها شور، عاطفه و احساس است اما به لطف خداوند در کشور ما خصوصا در چند دهه اخیر این شور با شعور، آگاهی و افزایش معرفت دینی همراه شده است که این ترکیب بسیار پسندیده است.

وی نقش هیئت‌ها در سمت و سو بخشیدن به زندگی افراد را بسیار مؤثر دانست و افزود: نشستن افراد در این محفل‌های ولایی در واقع موجب بالا بردن پذیرش آن‌ها می‌شود چرا که افرد با شور و عشق در این محافل حضور می‌یابند و اگر در این میان نصیحتی هم بشنوند به دل آن‌ها می‌نشیند.

حجت الاسلام واعظی خطاب به اعضای هیئت خادم الرضا(ع) گفت: اثر کار شما و مجالسی که برگزار می‌کنید بسیار زیاد است و چه بسیار انسان‌هایی که در همین مجالس و هیئت‌ها به مسیر درست هدایت شدند و فقط خداوند است که از آن‌ها اطلاع دارد.

وی ادامه داد: شما کار ارزشمندی را انجام می‌دهید که اجر و پاداش آن نزد خداوند محفوظ است و باید به خاطر فعالیت‌هایی که در این مسیر انجام می‌دهید خداوند را شاکر باشید.

در ابتدای این دیدار نیز، حمید ناطقی مسؤل هیئت خادم الرضا(ع) به برخی فعالیت‌های این هیئت اشاره کرد و گفت: بسیار ناراحت کننده است که مجموعه‌ای فرهنگی به بزرگی خادم الرضا(ع) که ظرفیت‌ها و اثر بخشی‌های خود را در این دو دهه نشان داده و همواره دغدغه‌مندی و گام برداشتن در راستای اهداف انقلاب و رهبری را ثابت کرده است به دلیل عدم حمایت مالی در فعالیت‌های فرهنگی خود با مشکل روبرو شود.

وی افزود: امید است با همتی عمومی مشکلات مؤسساتی این چنین که نقش مهمی درتربیت نیروی جوان انقلابی و متدین دارند، حل شود و هرگز شاهد خاموش شدن نور این مشعل‌ها و کم رونق شدن فعالیت‌های فروزان نباشیم.

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما