تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۲
۰
کد مطلب : ۳۰۱۶۴

تشرف رهبران مذهبی حاضر در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی، به حرم مطهر رضوی


حدود ۴۰۰ تن از میهمانان خارجی مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از ۳۲ کشور جهان، پس از زیارت مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی و شرکت در مراسم ویژه ۱۴ خرداد، صبح امروز شنبه ۱۵ خرداد ماه به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و پس از زیارت بارگاه مطهر حضرت شمس الشموس علیه‌السلام، با حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی دیدار و سپس نماز ظهر و عصر را به امامت ایشان اقامه کردند.

در حاشیه این تشرف معاون هماهنگی و مدیر امور زائران استانداری خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه همه ساله به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد، مشهد میزبان میهمان خارجی شرکت کننده در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) است، گفت: امسال نیز ۴۰۰ نفر از میهمانان خارجی مراسم سالگرد وفات حضرت امام(ره) که عموما نخبگان، اساتید دانشگاه، فعالان فرهنگی و روزنامه‌نگارانی هستند، به مشهد مقدس مشرف شدند.

محمد حسن واحدی ۷۷ نفر از ۴۰۰ میهمان خارجی را نخبگان خواهر کشورهای اسلامی معرفی کرد و ادامه داد: این میهمانان عموما از کشورهای پاکستان، فرانسه، ایتالیا، عمان، مراکش، پاکستان، عراق، هند، سریلانکا، بنگلادش، آفریقای جنوبی، سوریه و لبنان هستند که به حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند.

وی با بیان اینکه این میهمانان امشب مشهد را به مقصد تهران ترک خواهند کرد، گفت: بازدید از باغ گیاه شناسی مشهد، زیارت بارگاه حضرت رضا(ع) و دیدار با تولیت آستان قدس رضوی، شرکت در همایش تشریح خدمات امام (ره) به جهان اسلام و نقش ایشان در بیداری اسلامی و حضور در مساجد شاخص مشهد از برنامه‌های این گروه در مشهد مقدس است.

گفتنی است، میهمانان خارجی سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) پس از شرکت در نماز ظهر و عصر و دیدار با تولیت آستان قدس رضوی بر سفره بابرکت علی بن موسی الرضا(ع) حاضر شدند.
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما