تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۷
۰
کد مطلب : ۳۰۱۶۷

مداحان با مناجات خوانی های زیبا به ماه مبارک رمضان نشاط معنوی بدهند

مداحان با مناجات خوانی های زیبا به ماه مبارک رمضان نشاط معنوی بدهند

شوذب محمدی، نماینده بنیاد دعبل خزاعی در استان البرز در آستانه ماه مبارک رمضان از برنامه های خوب مداحان و مناجات خوانان استان البرز خبر داد و گفت: مداحان و مناجات خوانان نقشی بزرگ در تبیین مفاهیم دینی و معنویت به مردم و بخصوص نسلهای جدید دارند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان باید با اجراهای زیبا و پربار ایشان موجب حاکم شدن فضایی معنوی توأم با نشاط برای مردم باشد که برنامه های خوبی برای این ماه بی نظیر و مبارک توسط جامعه مداحان استان البرز در نظر گرفته شده است.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان البرز ادامه داد: همیشه در آستانه ماه مبارک رمضان از مداحان نخبه استانی دعوت می کنیم تا دور هم جمع شده و نسبت به وظایف خود در ماه مبارک رمضان توجیه شوند زیرا وظیفه ای که آنان بر عهده دارند بسیار اساسی است و خدمت آنان به مردم باید همراه با حب ولایت و نشأت گرفته از عطر قرآن باشد تا در مساجد و حسینه ها بتواند بذر ایمان را در قلب مردم بنشاند.

وی با بیان اینکه باید آسیب های جامعه مداحین و مداحی ها را از بین برد اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی دشمن به توانایی مداحین و روحانیت پی برد و از این جهت در صدد ضربه وارد آوردن به آنان بر آمد و از آنجا که این اقشار با اعتقادات مردم سر و کار دارند،تلاش کرد تا با تغییر مسیر و به بیراهه کشاندن برخی از بخشهای این حرفه، شبهه ایجاد نماید و بین مردم و اعتقادات مذهبی فاصله بیندازد.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان البرز تصریح کرد: در این مسیر برخی از مداحی ها و مداحین مورد تهاجم معنایی و مفهومی قرار گرفتند و حتی شعرای آیینی ما نیز دچار تحریکاتی شدند و تعطیلی هایی به وجود آمد، مسیرهای غلطی توسط یک سری از مداحان که بصیرت کمی داشتند آغاز شد و متأسفانه یک مقدار خرافات، انحرافات و غلو در مداحی به وجود آمد.

محمدی افزود: یعنی این سه موضوع در مداحی ورود پیدا کرد که آمارهای زیادی دارد و از حوصله خارج است و به همین بسنده می کنم و می گویم که ما بیش از ۲۰۰ مورد خرافات، انحرافات و نمونه ی غلو را از مداحی ها درآوردیم و تمام اینها اکنون در کلاس های مختلف آموزش داده میشود و مشکلی از این بابت نیست.

وی گفت: ما در سال گذشته با همکاری خوب معاونت فرهنگی شهرداری کرج، اقدام به برگزاری کلاس در یک روز کامل نمودیم که در هر نوبت دویست نفر از عزیزان برای بصیرت افزایی ولایی آموزش دیدند، کتابچه ای نیز در این راستا تهیه شد با عنوان منشور ولایت که برای آموزش استفاده شده و از روی آن آزمون برگزار میشود که الحمدلله از سال گذشته تا امسال، وضعیت بسیار خوبی در بخش مداحی استان البرز حاکم شده است و این برنامه ادامه دارد.

نماینده بنیاد دعبل خزاعی در استان البرز در پایان تعداد مداحان استان البرز را ۲۸۰۰ نفر در حوزه ی آقایان و خواهران اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد، تقریباً ۸۰۰ نفر خواهر هستند و تمامی این مداحان در حال ساماندهی و صف بندی شدن برای بهتر شدن وضعیت این جامعه در استان البرز هستند.


انتهای پیام/
مرجع : دانا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما