تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۱۷
۰
کد مطلب : ۳۰۲
ولايتی:

واقعه عاشورا از انحراف فرهنگ اسلامی جلوگيری كرد

وظيفه ما مقابله با عزاداری به شيوه سنتی نيست
واقعه عاشورا از انحراف فرهنگ اسلامی جلوگيری كرد
به گزارش خیمه، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بين‌الملل در دومين روز از همايش علمی ـ كاربردی تبليغ ، به نقش محرم در پيشبرد اهداف كشور اشاره كرد و افزود: عاشورا و كربلا، تاثيرگذارترين حادثه بعد از بعثت بود كه از استحاله شدن اسلام و فرهنگ اسلامی و منحرف شدن آن جلوگيری كرد.

وی از كربلا به عنوان احياگر اسلام نام برد و افزود: كربلا هشدار به موقع به مردم آن زمان و منشاء تحولات سياسی و عقيدتی بود.

وی از بسياری افراط و تفريط‌هايی كه در عزاداری‌های امام حسين می شود ابراز تأسف كرد و گفت: برخی با نفوذ در مجامع مذهبی سبب انحرافاتی می شوند كه قمه زنی نمونه بارز اين انحرافات در چند سال اخير بود كه رهبر معظم انقلاب با تدبير در برابر آن ايستاد.

وی در ادامه با اشاره به تنوع فرهنگی در كشور و به تبع آن تنوع عزاداری‌ها گفت: وظيفه علما و مبلغان جلوگيری از اين انحرافات است.

وی تصريح كرد: وظيفه ما مقابله با عزاداری به شيوه سنتی نيست، مگر آنكه ضرری به اسلام وارد كرده و يا دارای انحراف باشد.

وی با بيان اينكه مخالفت با اصل عزاداری‌های سنتی پيامدهای سوئی به دنبال دارد گفت: در صورت ديدن افراط در نحوه عزاداری بايد با تدبير از آن جلوگيری كنيم.

وی آغاز امواج بيداری اسلامی را از ايران دانست و گفت: : ايران ستون فقرات بيداری و پايداری اسلامی است كه بدون آن امكان استمرار اين بيداری نيست.

وی تاكيد كرد: اين كشور در دنيا اثر انفجاری گذاشت كه اگر حفظ شود، مركزيت خود را خواهد داشت.

ولايتی تصريح كرد: ايستادگی ايران هم به نفع ايران و هم الهام بخش ديگر كشورهای اسلامی است

وی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به سوق الجيشی بودن پاكستان برای آمريكا، اين كشور را را مجری سناريوی ظهور طالبان در افغانستان و سلفی گری در پاكستان دانست و گفت: آمريكا و انگليس با طراحی اين سناريو در پی تقابل با ايران و تشيع ، مشوح كردن چهره اسلام و ساقط كردن حكومت ربانی در افغانستان بودند، غافل از اين كه اين غول سر از شيشه بيرون آورده و آن‌ها را خواهد بلعيد.

وی تاكيد كرد: آمريكا و ايادی آن سعی كردند تا جاذبه اسلام انقلابی را در بين مسلمانان محافظه‌كار و ليبرال كم كنند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بين‌الملل، در ادامه به وضعيت كنونی پاكستان و به‌ويژه مرگ بی‌نظير بوتو اشاره كرد و گفت: در حال حاضر اين مسئله در بين جهانيان مطرح است كه هر تروری كه در دنيا رخ می‌دهد القاعده و طالبان در آن نقش دارند كه البته آنها هم منكر قضيه نيستند.

وی به اظهارات بی‌نظير بوتو در باره ظهور طالبان در افغانستان و همكاری پاكستان در اين مسئله اشاره كرد و گفت: به استناد اين سخنان و وضعيت ترور مقامات در كشورهای اسلامی ، مسلم است كه القاعده پشت بسياری از اين حوادث است.

ولايتی به تاكيد پاكستانی‌ها مبنی بر حضور گروه بين الملی تحقيق برای بررسی قتل بی‌نظير بوتو اشاره و اظهار عقيده كرد: اين نوع برخورد حاكی از آن است كه كسانی كه از سياست پاكستان حمايت می‌كردند ، برای عناصر خود تاريخ مصرف معين كرده و پس از گذشت آن به نوعی عنصر خود را از رده خارج می‌كنند.

وی در ادامه به وضعيت لبنان، عراق، عربستان، اندونزی و فلسطين اشاره كرد و گفت: فلسطين همچنان زخم مهلكی بر پيكره جهان اسلام است . اگر اين كشور آزاد بود ، می‌توانست نقش اساسی در پيوند مسلمانان در سه قاره اروپا ، آسيا و آفريقا ايفا كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما