تاریخ انتشار
جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۳
۰
کد مطلب : ۳۰۳۳۵

ثبت‌نام راهپيمايي اربعين حسيني در سراسر اروُپا‌‌ آغاز شد

ثبت‌نام راهپيمايي اربعين حسيني در سراسر اروُپا‌‌ آغاز شد

انجمن اربعين حسيني(ع) اروپا براي چهارمين سال پي‌درپي ثبت‌نام شركت در راهپيمايي اربعين را آغاز كرده است. سال گذشته ۶۰۰ زائر از ۸ كشور اروپايي و از ۱۵ ملّيت مختلف در راهپيمايي اربعين حسيني شركت كرده‌اند.

انجمن اربعين حسيني اروپا از تمام افراد سراسر اروپا اعم از شيعه و سني دعوت كرده است تا در قالب كارواني همراه با عاشقان حريم حسيني(ع) در روز ۱۲ صفر به‌سمت حرم امام حسين(ع) حركت كنند.

طبق گفته‌هاي مسئولان انجمن اربعين حسيني اروپا، اين انجمن با برخي مشكلات از جمله عدم كمك‌هاي فرهنگي، عدم حضور كارشناسان زبان‌دان و انقلابي و مشكلات اسكان در شهر نجف و كربلا و ... روبه‌رو است، اما با وجود اين،‌ آنان با تمام قوا قدم در اين مسير نوراني گذاشتند و اميدوار به كمك‌هايي از داخل و خارج كشور جهت بهبود عملكرد انجمن در اين عرصه هستند.

طبق گفته‌هاي مسئولان انجمن اربعين حسيني اروپا، بسياري از زائران امام حسين(ع) كه از سراسر اروپا در راهپيمايي اربعين شركت مي‌كنند، پس از بازگشت، حال و هواي ديگري در آنان ايجاد مي‌شود و انگار به حيات مجددي رسيدند. تحولي كه در ابعاد رفتاري آنان ايجاد مي‌شود، اينكه پس از بازگشت از سرزمين كربلا، اين حس در آنان ايجاد مي‌شود كه بايد براي دين اسلام كاري كنند و مفيد باشند، اينكه فضاي نوراني كربلا را مقدمه‌اي براي ظهور امام زمان(عج) مي‌دانند، اينكه از مدت‌ها قبل، براي شركت در راهپيمايي اربعين بعدي برنامه‌ريزي مي‌كنند، اينكه اين حس نياز در آنان ايجاد مي‌شود تا پيام مولايشان امام حسين(ع) را به تمام انسان‌ها در عالم برسانند، همه برگرفته از نور امام حسين(ع) است. اين خاصيت نور حسيني است كه همه را از زمين كنده و به آسمان مي‌رساند و به‌راستي اين مسير، مسيري است كه در آن راه يك‌ساله را يك‌شبه نه، به يك نگاه امام(ع) مي‌توان پيمود.


انتهای پیام/
مرجع : خبرگزاری حج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما