تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۱
۰
کد مطلب : ۳۰۳۵۵

مداحي مستند، مورد عنايت اهل بيت(ع) است

مداحي مستند، مورد عنايت اهل بيت(ع) است

جلسه روحانيون و مداحان كاروان هاي ايراني مستقر در كربلا با حضور حجت الاسلام نجفي روحاني و حجت الاسلام بهجتي در سالن اجتماعات بعثه رهبري برگزار شد.

در اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق، اخلاص را سِري از اسرار خداوند برشمرد و عبادت بدون اخلاص را كالبدي بدون روح خواند و افزود: عبادات بايد با قصد قربت و اخلاص صورت گيرد و ريا باطل كننده عبادات است.

وي با استناد به حديثي براي ريا كننده سه نشانه و علامت عنوان كرد و گفت: ريا كننده به هنگام تنهايي عبادت را با كسالت به جاي مي آورد و هنگامي كه مردم او را مي بينند آن را با نشاط انجام مي دهد؛ همچنين وقتي او را تمجيد مي كنند بر عبادات خود مي افزايد و ديگر اينكه وقتي او را مذمت كنند عبادات خود را كم مي كند.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق در بخش ديگر سخنانش گفت: ما بايد خالصانه رسالت خطير خود را انجام دهيم و بدون شك خداوند و اهل بيت (عليهم السلام) پاداش ما را كريمانه خواهند داد.

وي در ادامه با تأكيد بر لزوم مستند خواندن مصائب اهل بيت (عليهم السلام) اظهار داشت: اشعار به خودي خود حجيت ندارند و ارزش آنها وابسته به محتوا و صحت آن است و هر اندازه با حقيقت و تاريخ مطابق باشد، ارزش خواهد داشت.

حجت الاسلام نجفي روحاني مداحي در مكتتب اهل بيت (عليهم السلام)را كار ستودني خواند و گفت: بسياري از آنها از اهل بيت (عليهم السلام) صله دريافت كرده اند و نقش آنها در دفاع مقدس و شورآفريني بسيار بوده است.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: مداحان بر سر سفره شعرا نشسته اند و هر اندازه شعرا انديشمند و صاحب دانش باشند، اشعار آنها باارزش تر خواهد بود.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق در بخش ديگري از سخنان خود گفت: مداح يا بايد خود دانشمند و كارشناس باشد و اشعار درست و ناصحيح را از هم تشخيص دهد يا دستش در دست دانشمند و تاريخ دان باشد كه اشعار درست را از اشعار ناصحيح تشخيص دهند.

وي گفت همان قدر كه اشعار صحيح در مدح اهل بيت (عليهم السلام) ارزش دارد و مورد عنايت آنها قرار مي گيرد، چنانچه اشعار منقصت اهل بيت (عليهم السلام) را در برداشته باشد يا خلاف واقع باشد و با جايگاه اهل بيت ناسازگار باشد مذمت و مواخذه خدا را به دنبال دارد.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق در پايان به بيان چند مسئله شرعي پرداخت و به پرسشهاي حاضرين پاسخ گفت.

همچنين در اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين بهجتي، نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا با بيان اينكه رفتار بايد همراه با عمل باشد، گفت: اگر در رفتارهايمان عملگرا باشيم تأثير فراواني بر زائران خواهيم داشت.

وي با اشاره به روايتي از امام صادق(عليه السلام) گفت: از ديدگاه ايشان شيعيان سه گروه هستند؛ گروهي حقيقتا معصومين را دوست دارند و برخي به سمت ائمه (عليهم السلام) آمده اند و خود را با جمال آنها زينت داده اند.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا درباره گروه سوم افزود: اين افراد به نام و مجلس ائمه (عليهم السلام) نان مي خورند و اين افراد از ديدگاه امام صادق (عليه السلام) در فقر و فلاكت خواهند بود.

همچنين در اين جلسه حجت الاسلام كارآموزيان، رابط بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به اهميت تلاوت قرآن كريم گفت: در روز قيامت پيامبر(ص) نسبت به بي توجهي امتش درباره قرآن به خدا شكايت مي كند.

وي اظهار كرد: چه زيباست كه در حرم حضرت اباعبدالله(عليه السلام)، زائران در كنار زيارت و خواندن ادعيه تلاوت قرآن داشته باشند.

بنابراين گزارش در اين جلسه حجت الاسلام شيرمحمدي، مسئول فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري برنامه هاي بعثه رهبري براي كاروان هاي ايراني مستقر در كربلا را تشريح كرد.


انتهای پیام/
مرجع : خبرگزاری حج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما