تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۰۳
۰
کد مطلب : ۳۰۳۸۴

تعطیلی بنیاد علمی ـ فرهنگی تعزیه، غیر کارشناسی است

تعطیلی بنیاد علمی ـ فرهنگی تعزیه، غیر کارشناسی است

محمود عزیزی، هنرمند پیشکسوت تئاتر و از اعضای هیئت امنای بنیاد علمی ـ فرهنگی تعزیه و همایش‌های آئینی گفت: متأسفانه در روزهای آغازین مردادماه شاهد اتفاق ناگواری بودیم و آن تصرف ساختمان بنیاد علمی، فرهنگی تعزیه از سوی افرادی بودیم که خود را نماینده شهرداری تهران می‌دانستند که گویا بنابر ادعای دستور تخلیه ساختمان بنیاد را داشتند که به تبع آن اتفاقاتی ناخوشایند افتاد که دون شأن ساحت فرهنگ و هنر کشور بود.

وی ادامه داد: تصور من این است که اگر شهردار تهران، اطلاع از این اقدام و تصمیم برخی این گروه که خود را نسبت به تعطیل کردن بنیاد مأمور می‌دانستند داشت با توجه به سابقه فرهنگی و اینکه شخصاً یکی از چهره‌های دانشگاهی و حوزه پژوهشی است مانع از این کار می‌شد.
تعطیلی بنیاد علمی ـ فرهنگی تعزیه و تعلیق فعالیت آن ، غیرکارشناسی است

عزیزی تصریح کرد: به هر حال بنیاد علمی ـ فرهنگی تعزیه و همایش‌های آئینی به عنوان یک نهاد فرهنگی با ماهیت پژوهشی و اقدامات مطالعاتی نسبت به یکی از گونه‌های فاخر نمایش ایرانی که در خدمت ترویج فرهنگ دینی است سابقه فعالیت پنج ساله داشت و معاونت وقت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز خود نظارت بر عملکرد آن داشت.

دبیر یازدهمین جشنواره سراسری «تئاتر رضوی» افزود: به هر حال این بنیاد حتی به قدر درصدی در حال انجام اقداماتی در حوزه سنت‌های نمایشی ایرانی است و تاکنون ظرفیت‌های مناسبی در این زمینه پدید آورده است و در حد بضاعت خود موزه‌ای که در آن نمونه‌ای از ابزار و ادوات مورد نیاز اجرای تعزیه و نمایش‌های آئینی به نمایش درآمده بود، ترتیب یافت.

وی در پایان گفت: به تعطیلی کشیده شدن و یا به تعلیق درآمدن فعالیت این بنیاد در شرایطی که هیچ جایگزینی برای فعالیت آن وجود ندارد و در حالیکه ساختمان دیگری برای استقرار این بنیاد و از سرگیری فعالیت آن در نظر گرفته نشده غیر کارشناسی است و امیدوارم در اسرع وقت با به پایان رسیدن اختلافات، شاهد فعالیت مجدد این بنیاد به شکل مستمر و مؤثر باشیم.

یادآور می‌شود، ۲ مرداد سال جاری نمایندگانی از سوی شهرداری منطقه ۱۷ تهران با ورود غیرمجاز به ساختمان بنیاد علمی، فرهنگی تعزیه در مجاورت فرهنگسرای بهاران فعالیت آن را متوقف و تصمیم به تخلیه ساختمان آن گرفتند.


انتهای پیام/
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما