تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۶
۰
کد مطلب : ۳۰۴۰۷

راه تفکرات انحرافی را با تصویرگری زیبا از ائمه(ع) ببندیم

راه تفکرات انحرافی را با تصویرگری زیبا از ائمه(ع) ببندیم

احمد نجفی، بازیگر سینما و تلویزیون احساس قلبی خود را درباره امامان معصوم چنین توصیف کرد: همیشه از خود سوال می‌کردم که چگونه می‌شود ائمه(ع) بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال هنوز برای مردم عزیز هستند؟ چرا امام حسین (ع) تا به این اندازه برای مردم عزیز است؟ از این دست سؤالات بسیار است، اما نتوانستم جواب قاطع و مشخصی برای آن پیدا کنم تا اینکه خود طی گذر زمان توانستم آن را درک کنم. عشق به ائمه(ع) در وجود ما از کودکی سرشته شده و ما عاشقانه آنها را دوست داریم. حال ممکن است در مواقعی بخواهیم کاری را که می‌پذیریم در همین راستا باشد، ولی در نهایت این باور در وجود همه هنرمندان دینمدار وجود دارد که آنها دلبسته امامان معصوم هستند.

وی افزود: این روزها ایام دهه کرامت را پشت سر می‌گذاریم، برای همین ضروری می‌دانم که در این زمینه نیز اظهار نظر کنم. امام رضا (ع) برای ما ایرانیان جایگاه و ارزشی ویژه دارد. به نوعی که این دلبستگی در هنر این سرزمین نیز نمود پیدا می‌کند. برای مثال در معماری که در حرم امام رضا وجود دارد می‌شود اوج زیبایی را مشاهده کرد. نکته جالب اینجاست که عظمت بارگاه امام رضا(ع) تنها مسلمانان را تحت تاثیر خود قرار نمی‌دهد، بلکه غیر مسلمانان نیز چنین عشق و ارادتی دارند؛ احساسی که من آن را به عینه لمس کرده‌ام.

بازیگر سریال «ولایت عشق» تاکید کرد: این روزها ما شاهد هجمه‌های گسترده فرهنگی هستیم که بخش عمده‌ای از آن مربوط به هجمه مذهبی می‌شود. متاسفانه در این کارها با ابزارهای مختلف به فرهنگ و تفکر شیعی توهین می‌شود، پس بی‌تفاوتی در این زمینه علاوه بر اینکه کم‌کاری به شمار می‌آید، گناه نیز شمرده می‌شود. با توجه به این توضیح ما باید ساخت کارهایی چون «ولایت عسق» یا «مختارنامه» را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم تا به دستاوردهای مطلوبی دست یابیم.

نجفی ادامه داد: اگر شخصیت ائمه(ع) به درستی تصویرسازی شود قادر خواهد بود هر انسانی را جذب خود کنند. برای مثال کدام انسان وجود دارد که دلاوری‌های حضرت ابوالفضل (ع) را بشنود، اما عاشقانه وی را دوست نداشته باشد یا اینکه چگونه می‌توان امام حسین (ع) یا حضرت زینب (س) را دوست نداشت. تنها کافی‌ است که برای این عشق، وقت و سرمایه لازم در نظر گرفته شود، اتفاقی که معمولاً رخ نمی‌دهد و حتی در مقابل آن، سنگ‌اندازی هم می‌شود.

وی در پایان سخنانش گفت: برای اینکه سینما بتواند در گام نخست بهتر و زیباتر به تصویرگری از بزرگان دین و ائمه(ع) بپردازد، نیازمند داستان و فیلمنامه خوب هستیم. بعد از این مرحله نیاز است که افراد متخصص پشت دوربین قرار گیرند، همچنین نمایشی که برای این کار در نظر گرفته می‌شود، گام دیگری است که برای اعتلای این گونه مضامین اثرگذاری بسیاری دارد.


انتهای پیام/
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما