تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۵
۰
کد مطلب : ۳۰۴۱۸

همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع)؛ جشنواره آواها و نواهای رضوی

همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع)؛ جشنواره آواها و نواهای رضوی

در این مراسم که با حضور ، علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، چاووشی معاون سیاسی انتظامی استاندار تهران، مدیرکل ارشاد تهران و برخی از هنرمندان موسیقی برگزار گردید برزین ضرغامی مدیر کل ارشاد استان تهران در ابتدای مراسم پیامی را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت کردن که در این پیام آمده بود: این که خورشید به فرمان تو بر می خیزد. نور هر صبح می افتد به در خانه تو بعد از گوشه چشمان تو برمی خیزد؛ تمام کسانی که در ایران زندگی می کنند خراسان را قبله دل خود می دانند.

در این مراسم محمد اصفهانی بر روی صحنه بخش هایی از قطعه ولایت عشق موسیقی بابک بیات و شعر اکبر آسا را خواند.

معاون هنری وزیر ارشاد برگزاری این جشنواره را حرکتی مثبت خواند و گفت : بایستی در حوزه موسیقی کارهای ارزشمندی انجام دهیم. این انتظار هست که آواها و نواهای رضوی بتواند جایگزین کارهای نیمه تمام شود. و در آینده در سطح سراسری و فراتر از مرزها مطرح شود.

برگزیدگان آواها و نواهای رضوی به شرح ذیل است : بخش آواهای رضوی (تکنوازی) غفور محمدزاده ، جمشید پورعطایی و سید علی موسوی ایلام محمد سالار از تربت جام بودند.

بخش آواهای رضوی (گروه نوازی) احد ملکی علشاه از آذربایجان، باسم حمادی سرپرست گروه میسان از اهواز، خلیلی شیری سرپرست گروه صبا از تایباد، سید امیر حسین سید سرپرست گروه آریاگان از بهبهان، سیف اله ورزیده رودی سرپرست گروه شمس از خواف، صحرا روشن سرپرست گروه صحرا روشن از بجنورد، علی صدیقی راد سرپرست گروه چکاوک از کرج، غفور امانیان سرپرست گروه مقام چیلر از بندر ترکمن، مصطفی شاه حسینی سرپرست گروه ثامن الحجج از تفرش، سید جلال محمدی سرپرست گروه تبری از قائم شهر، سید جواد حسینی سرپرست گروه آرام یار از علی آباد کتول، داود رضایی سرپرست گروه بهارباد از کوهدشت، کریم منصوری سرپرست گروه هزارآوا از دهلران تقدیر شد.

همچنین در بخش نواهای رضوی : محمد شمس آبادی سرپرست گروه رهاوی از نیشابور، عزیز تنها سرپرست گروه سروخراسان از تربت جام و سید علی اسماعیلی سرپرست گروه قاصدک از ورامین لوح تقدیر دریافت کردند.

بخش مرور آثار آریا عظیمی نژاد و استاد کریم خوانی برای قطعه آمده ام شاه پناهم بده، محمد اصفهانی برای اثر ولایت عشق، شهروز حبیبی برای قطعه رضا جانم لوح تقدیرکرفتند.
بخش نماهنگ مصطفی مسگری نماهنگ زیارت از مشهد لوح تقدیر دریافت کرد.

بخش تجلیل از پیشکسوتان ، احد ملکی علیشاه از آذربایجان، نایب علی صحرا روشن از بجنورد، کریم منصوری از دهلران، مرتضی شاه حسینی از تفرش، محمد جعفر سید از بهبهان، حسین تجلی از بهبهان، عبدالکریم گزیکی از تایبادلوح سپاس دریافت کردند.


انتهای پیام/
مرجع : خبرگزاری صدا و سیما
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما