تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۰
۰
کد مطلب : ۳۰۵۷۵

ولایت پذیری شالوده تفکر شیعی و محور واقعه غدیر است

ولایت پذیری شالوده تفکر شیعی و محور واقعه غدیر است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: ولایت پذیری شالوده تفکر شیعی و محور واقعه عظیم غدیر به عنوان اساس حاکمیت اسلامی است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: این دهه با فضیلت فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت امامت و ولایت در جامعه است و باید تشریح ابعاد شخصیتی امام علی(ع) محور برنامه ها قرار گیرد.
وی ادامه داد: تفکر ولایی قدرت نرم و از اصول پایه دین مبین اسلام است و پیام واقعه غدیر، ولایت پذیری و تبعیت از قرآن و عترت است که باید زوایا و ابعاد این پیام مترقی به بهترین شکل بازگو و منتشر شود.

وی اضافه کرد: حضرت محمد(ص) به دستور خداوند، امام علی(ع) را که اسوه فضیلت ها و ارزش بود به بشریت معرفی کرد تا پس از خود امت اسلامی به گمراهی و تباهی رهسپار نشوند.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: واقعه غدیر حامل مهمترین و تعیین کننده ترین مسئله دین مبین اسلام یعنی ولایت پذیری است و الگوی زندگی اسلامی را ارائه داده است.

وی بیان کرد: در واقعه غدیر چگونگی تشکیل حکومت اسلامی و اداره جامعه به بهترین شکل نشان داده شده است.
آیت الله دری نجف ابادی گفت: تبیین و اشاعه تفکر ولایی عنصری کلیدی در اسلام، ضامن دین و نگهدارنده واجبات و مستحبات است.

به گزارش ایرنا، امام جمعه اراک ادامه داد: امامت و ولایت بزرگترین نعمت در اسلام است و دشمنان همواره تلاش می کنند با ایجاد تفرقه، مردم را از ولایت جدا کنند تا به خیال خود به اهداف پوچ و خیالیشان برسند.

وی افزود: پرداختن به مفهوم ولایت، ناب ترین مفهومی است که می تواند ضمن تحکیم مبانی حکومت دینی و فلسفه سیاسی اسلام و نیز اثبات بطلان سفسطه جدایی دین از سیاست، چراغی فراروی جامعه اسلامی باشد.
از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است.


انتهای پیام /
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما