تاریخ انتشار
شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۰
۰
کد مطلب : ۳۰۶۳۱
همایش چراغداران ۲/ احد ده بزرگی، مسوول خانه شعر آیینی حوزه هنری فارس:

همایش چراغداران فرصت همسویی جریان های شعر آیینی است

جشنواره ها ، کنگره ها و سوگواره های ادبی اهل بیتی می توانند در شهرهای مختلف جریان سازی کرده و روند سالم و مطلوب ادبیات امروز را تشکیل دهند.

احد ده بزرگی دبیر ستاد برگزاری شب شعر عاشورا و نماینده بنیاد دعبل در استان فارس در حاشیه همایش چراغداران شعر آیینی فارس و شب شعر کشوری علوی ضمن اعلام این مطلب  گفت: فارس سرزمین ادبیات شعورمند و متکی بر حقیقت است و حق جویی همواره در نهاد شاعران این دیار وجود داشته است در روزگار ما نیز در این استان، جریان عظیم شب شعر عاشورا که امسال سی و یکمین دوره برگزاری آن را شاهد هستیم تبدیل به محور شعر حق طلبی شده است.

وی افزود: در جوار درخت تنومند شب شعر عاشورا، نهال شب شعر های مختلفی روییده است که هر یک در شهر خویش سایه بان مهر و محبت تفکر اهل بیتی شده اند از جمله برنامه حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در داراب، کنگره اهل بیتی گراش، شب شعر عاشورای زرقان، جشنواره آیینه نبی مرودشت، برنامه‌های نی ریز و استهبان و.... و  بایستی این برنامه‌ها را به عنوان یک فرصت بزرگ برای استان نگاه کرد و آنها را جدی گرفت.

مسوول خانه شعر آیینی حوزه هنری فارس گفت: همایش چراغداران شعر آیینی فارس، فرصتی شایسته است که به همت شاعران اهل بیتی و حمایت حوزه هنری برگزار شده و جا دارد از مدیریت حوزه هنری فارس به سبب نگاه ژرف بینانه و حمایتی شان صمیمانه تشکر کنم.

نماینده بنیاد دعبل در استان فارس حضور دبیران شب شعرهای اهل بیتی شهرستان های استان فارس در همایش را امری سازنده دانست و گفت:  در این همایش می توان با تبادل نظر به یک همسویی و همدلی بین این جریان ها رسید و خوشحالیم که بتوانیم زمینه انتقال تجربیات را فراهم نماییم.

شایان ذکر است همایش چراغداران شعر آیینی فارس و شب شعر کشوری علوی در آستانه عیدالله الاکبر عید سعید غدیر خم در شهرستان جهرم در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما