تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۱
۰
کد مطلب : ۳۰۶۷۰

برگزيدگان سوگواره ملی شعر امام سجاد(ع) به زودي معرفي مي شوند

رضا قاسمي، مسئول دبیرخانه کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به ماموریت محوله از طرف ستاد عالي مساجد کشور هر یک از استان هاي جنوبي در راستاي برگزاري مطلوب کنگره بین المللي امام سجاد (علیه السلام)، فعالیتي در خور شان این امام بزرگوار انجام مي دهند.
 
 
وي با بیان اینکه دو سال قبل کار کتابت صحیفه سجادیه به این استان محول شد، افزود: با حضور خوشنویسان برتر کهگیلویه و بویراحمد کار کتابت صحیفه به اتمام رسید و در کنگره بین المللي امام سجاد (علیه السلام) ارائه شد.
 
قاسمي، با بیان اینکه سال قبل نیز اين استان میزبان نخستین سوگواره ملي شعر آئیني امام سجاد (علیه السلام) بود، اظهار داشت: امسال نیز به مناسبت شهادت این امام همام، دومین سوگواره در سطح ملی برگزار مي شود.
 
اين مسئول فرهنگي و هنري كهگيلويه و بويراحمد، عنوان كرد: دعا در سیره امام سجاد (علیه السلام)، صحیفه سجادیه، کربلا و امام سجاد (علیه السلام) و گریه هاي امام سجاد (علیه السلام) از جمله موضوعات سوگواره است.
 
قاسمي، شناسايي استعدادهاي شاعران به خصوص شعراي جوان، آشنايي با سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) و شناساندن جایگاه امام سجاد (علیه السلام) را از جمله اهداف دومین سوگواره ملي شعر «سجده هاي سجاد (علیه السلام)» در این استان عنوان کرد.
 
وي با بيان اينكه بیش از 280 اثر به دبیرخانه اين سوگواره ملی در استان ارسال شد، خاطرنشان كرد: كار داوري آثار به زودي آغاز و هر بخش سه نفر برگزیده خواهد داشت.
 
مسئول دبیرخانه کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اينكه اين سوگواره ملي 12 برگزيده خواهد داشت و به زودي معرفي مي شوند، گفت: اختتامیه این سوگواره ملي نیز 2 آبان ماه امسال خواهد بود.
پایان پیام/
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما