تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۹
۰
کد مطلب : ۳۰۷۵۳

نوایی لالایی علی اصغر امام حسین(ع) در سراسر ایران طنین انداز شد

در این گردهمایی حسینی که در مناطق مختلف کشور در حال برگزاری است مادران عزاردار امام حسین(ع) و 72تن یاران باو وفایش با پوشاندن لباسی شبیه به لباس حضرت علی اصغر (ع) بر تن فرزندانشان آنان را نذر و فدای اسلام می کنند و با زمزمه لالایی علی اصغر(ع) به یاد آن شهید 6 ماهه کربلا اشک ماتم می ریزند .
این همایش هرساله به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) در نخستین جمعه ماه محرم با هدف حفظ شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی با حضور مادران و کودکان شیرخوارشان برگزار می شود .

** خراسان رضوی
همزمان با نخستین جمعه ماه محرم صدها شیرخواره حسینی به همراه مادران خود به پابوس حرم مطهر حضرت رضا(ع) آمدند تا در صحن و سرای عالم آل محمد با سردار کوچک کربلا علی اصغر(ع) پیمان اخوت ببندند.
به گزارش ایرنا، صدها کودک شیرخواره که پارچه سبز مزین به نام علی اصغر(ع) و یا امام حسین(ع) بر پیشانی و لباس سقا بر تن داشتند در آغوش مادران خود روز جمعه پا به آستان ملائک پاسبان رضوی نهادند و عطر حسینی را در اماکن متبرکه پراکنده کردند.
شور حسینی که در سراسر حرم قدسی موج می زد همراه با صدای نوحه و مرثیه ذاکران اهل بیت(ع) اشک شیرخوارگان را بر گونه هایشان سرازیر و دلهای مادران را به یاد گریه های جانسوز علی اصغر(ع) و تیر حرمله که گلویش را رنگین کرد لرزاند.
نوای سوزناک مرثیه سرایان و صدای گریه شیرخوارگان آهنگ کربلا را در حرم مطهر رضوی نواخته و دلهای سراپرده محبت اهل بیت(ع) را از غم غربت سیدالشهدا(ع) بی تاب کرد. آنان که هیچگاه دل از مهر عاشورا و خاندان حسین(ع) نشسته اند.
آیین شیرخوارگان حسینی با قرائت کلام الله و مداحی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در صحن جامع رضوی آغاز شد .

** زنجان
گردهمایی شیرخوارگان حسینی استان زنجان با حضور دلدادگان عزادار این خاندان با گریه و سوز رباب وار، در زنجان برپا شد، مجلسی سرشار از دلدادگی و عاشقی.
همه مادرانی که کودک به بغل اول صبح به قصد کربلا راهی حسینیه ثارالله زنجان شده بودند، آمده بودند تا بگویند که رباب وار مادر بودن، نه کار هر مادری است که عشق حسین(ع) می خواهد و دلدادگی در راه حق.
کسی از این مادران را توان شیردادن به فرزند نبود، همه در مراسمی گرد هم آمده بودند که مادری در سوز و داغ فرزندی سینه سوخت اما سینه سپر کرد و پشت امام خود ایستاد تا نشان دهد عشق و ارادت به حسین(ع) به مراتب فراتر از عشق مادری است.
همایش شیرخوارگان حسینی در حالی مثل هر سال برپا شد که قصد دارد بار دیگر برای سربازی امام زمان(عج) سرباز گیری کند، کودکانی که امروز در آغوش مادران خفته و آرام گرفته اند، به خواست و نذر مادرانشان، نذر علی اصغر می شوند تا همچون این کودک شیرخواره به سربازی در مسیر امامی دیگر تبدیل شوند، سربازی برای امام عصر(عج).

** ایلام
به گزارش ایرنا، امروز مسجد صاحب الزمان(ع) ایلام میزبان صدها مادر ایلامی بود که با کودکان شیرخوارشان زمزمه های رباب را به گوش آسمان رساندند و در غم شهادت کوچکترین شهید کربلا اشک ماتم ریختند.
صحنه های حضور اطفال شیر خوار در آغوش مادران که آمده بودند با خواندن میثاق نامه ای با امام زمان (عج) و نائب برحقش رهبر معظم انقلاب عهد و پیمان ببندند و یاد و نام کوچکترین شهید دشت کربلا را زنده کنند، فضای مسجد صاحب الزمان(ع) ایلام را معنوی و دیدنی تر از همیشه کرده بود.
امروز مادران ایلامی شیرخوارگان خود را در آغوش گرفته و به مراسم عزاداری شهید 6 ماهه کربلا آمده بودند و با بوسه بر حنجره شیرخوارگان خود، با آرمان های سید و سالار شهیدان تجدید میثاق کردند.
مادران به یاد ناله های رباب لالایی خواندند تا رباب گونه فرزندشان را در راه آرمان های سید و سالار شهیدان و دفاع از ارزش های اسلامی و اهل بیت قربانی کنند.

** استان مرکزی
همایش شیرخوارگان حسینی در اراک روز جمعه در پنجمین روز از ماه محرم الحرام و همزمان با سراسر ایران اسلامی در همنوایی با شهید 6ماهه دشت کربلا حضرت علی اصغر(ع) در مصلی بیت المقدس این شهر برگزار شد.
در این آیین معنوی مداحان و مرثیه سرایان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرثیه سرایی کردند ، مردم نیز به یاد حضرت علی اصغر (ع) اشک ماتم ریختند و مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) را گرامی داشتند.
مادران با چشمان اشک آلود و چهره های غمگین با یک دست فرزندان شیرخوار خود را بالای سرگرفته بودند و با دست دیگر برای غربت سالار شهیدان به صورت و سینه می زدند.

** هرمزگان
مادران هرمزگانی نیز همزمان با همه مادران ایران زمین، شیرخوارگان خود را در آغوش گرفته و به مراسم عزاداری شهید 6 ماهه کربلا پرداخته و با بوسه بر حنجره شیرخوارگان خود، با آرمان های سید و سالار شهیدان تجدید میعاد کرده و بر طفل خود به یاد ناله های رباب لالایی خواندند و رباب گونه فرزندشان را قربانی سید و سالار شهیدان کردند.
مادران هرمزگان در این همایش با نوحه سرایی و سینه زنی با حضور مداحان نامی این شهرستان با نوای حضرت رباب همدردی کرده و طفلان خود را به نام 6 ماهه این حضرت بیمه کردند.
مادران داغدار همچنین کودکان و طفلان شیرخوار خود را بر روی دستان پرمهر خود گرفتند و به یاد علی اصغر، حسین (ع) و حضرت رباب (س) ناله کردند و زیباترین جلوه معرفت و عشق را به یادگار گذاشتند.
امروز هر مادری با چشمان گریان و فریاد یا حسین (ع ) سعی داشت تا طفل شیرخوار خود را زائر ضریح گهواره علی اصغر کند بلکه شفای دو عالم فرزند خود را در این روز عزیز تضمین کند.
در این میدان عشق امروز هر کس به طریقی دل در گرو معبود و مولای خود می داد مادری که گونه های پراشکش را بر سیمای خاموش و گریان فرزند کوچکش می گذاشت و آن یکی مادر گیسوپریشانی که فرزند معلول شیرخوارش را برای شفا در حرم امن مکتب حسین (ع) آورده بود و آرزوی شفایش می کرد.

** کردستان
مادران و شیرخوارگان قروه ای صبح روز جمعه با شرکت در آیین شیرخوارگان حسینی با حضرت رباب (س) و حضرت علی اصغر(ع) همنوایی کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مادران با نجوای لالایی و بالا بردن فرزندانشان با لباس سبز و سربند یا حضرت علی اصغر(ع) به یاد مظلومیت کوچکترین شهید دشت کربلا با رباب همدردی کنند و باری دیگر عاشورا را زنده کردند.
سالن تختی شهرستان قروه صحنه حضور ماداران همراه با شیرخوارگان سبزپوش خود بود که با زمزمه لالایی وداع با رباب(س) همنوایی کردند.
 
 
انتهای پیام /
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما