تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
۰
کد مطلب : ۳۰۷۹۷

پیوند عاشورا و مهدویت در مساجد برای مردم تبیین شود

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فوادیان، کارشناس مباحث مهدویت با بیان این که بین عاشورا و انتظار پیوند قوی وجود دارد، عنوان کرد: در ادبیات دینی ما بین امام زمان (عج) و امام حسین (ع) ارتباط تنگاتنگی وجود دارد؛ امام حسین (ع) احادیثی درباره حضرت مهدی (عج) بیان فرموده است، امام مهدی (عج) هم احادیثی درباره امام حسین (ع) دارند؛ ما که امروز عزادار سید الشهداء (ع) هستیم، باید عزاداری امام حسین (ع) و عاشورا را به ظهور امام زمان (عج) پیوند دهیم.
 
استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: ، امام حسین (ع) از مکه خروج کرد تا به سمت کوفه برود، اما در کربلا راه را بر آن حضرت بستند، امام مهدی (عج) سفر نیمه تمام امام حسین (ع) را تمام می‌کند، آن حضرت از مکه خروج می‌کند و پایتخت حکومت جهانی خود را در مسجد کوفه مستقر می‌کند.
 
حجت الاسلام و المسلمین فوادیان تصریح کرد: امام مهدی (عج) ادامه‌دهنده راه سیدالشهداء (ع) است، اگر ما تنها دم از سیدالشهداء (ع) بزنیم و عاشورا را نسبت به ظهور نسنجیم، یک حرکت عقیم و ابتر را رقم می‌زنیم.
 
وی با بیان این که شعار یاران امام مهدی (عج) در عصر ظهور، «یا لثارات الحسین» است، گفت: منتظران واقعی کسانی هستند که عاشق اباعبدالله الحسین (ع) هستند، امروز مهدیه‌ها باید حسینیه باشد و حسینیه‌ها باید مهدیه باشد.
 
نویسنده کتاب «از حسین تا مهدی (عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه)» بیان داشت: مجلس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) که در آن صحبتی از وارث امام حسین (ع) و صاحب عاشورا نباشد، مجلس پرخیر و برکتی نیست، اگر عزاداران سیدالشهداء (ع) با یک دست بر سینه می‌کوبند، با دست دیگر باید تمنای فرج داشته باشند، اگر با یک چشم در رثای اباعبدالله الحسین (ع) گریه می‌کنند، با چشم دیگر باید در فراق یوسف زهرا (عج) بگریند.
 
حجت الاسلام و المسلمین فوادیان افزود: اگر ما در ماه محرم و صفر از حضرت سید الشهداء (ع) یاد می‌کنیم، امام مهدی (عج) تمام سال و هر صبح و شام به یاد امام حسین (ع) است و ما باید این مسائل را در مجالس امام حسین (ع) تبیین کنیم.
 
وی یادآور شد: شهید آوینی می‌گوید: «زمانه عجیبی است! برخی مردمان امام گذشته را عاشقند، نه امام حاضر را...زیرا امام گذشته را هرگونه بخواهند تفسیر می‌کنند اما امام حاضر را باید فرمان برند! و کوفیان عاشورا را اینگونه رقم زدند...»؛ ما باید ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) را قدر بدانیم و بین امام حسین (ع) و صاحب این ایام، امام زمان (عج) پیوند برقرار کنیم.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش مساجد در تبیین پیوند عاشورا و مهدویت،گفت: مساجد همان طور که برای عزاداری امام حسین (ع) سیاهپوشی می‌کنند، احادیث امام مهدی (عج) درباره امام حسین (ع) را بر روی دیوارها نصب کنند.
 
حجت الاسلام و المسلمین فوادیان ادامه داد: امام زمان (عج) در زیارت ناحیه مقدسه جد غریب خود را معرفی کرده است، آن حضرت در حدیثی می‌فرماید: «امام حسین (ع) ربیع الأیتام و عضدا للأمه است، یعنی بهار مردمان یتیم و بازویی برای امت پیامبر (ص) است، امام حسین (ع) سند قرآن است»، این احادیث که از امام زمان (عج) است، باید در مساجد تبیین شود، همچنین یاد امام زمان (عج) از زبان امام حسین (ع) هم نوشته شود.
 
وی اضافه کرد: جملات و احادیث هر یک از امامان باید زینت بخش فضای فرهنگی مساجد شود، ورودی مساجد باید به پوسترهایی در رابطه با عاشورا و انتظار مزین شود تا نمازگزاران با حقیقت نماز که جریان ولایت است، آشنا شوند.
 
نویسنده کتاب «تلاشگر پنهان» یادآور شد: بیش از 30 کتاب درباره پیوند عاشورا و انتظار وجود دارد، پیوند عاشورا و مهدویت باید در مساجد برای مردم تبیین شود، ائمه جماعت باید در رابطه با پیوند عاشورا و امام زمان (عج) صحبت کنند، همچنین می‌توان مسابقه کتابخوانی در این رابطه برگزار کرد.
 
 
انتهای پیام/
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما