تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۱
۰
کد مطلب : ۳۰۸۴۲

قمه زنی وهن مذهب و سبب سوء استفاده دشمن است

قمه زنی وهن مذهب و سبب سوء استفاده دشمن است
حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، از حضور حماسی و عاشورایی مردم در مراسم عزای سیدالشهدا(ع) و یاران با وفای ایشان تقدیر کرد.

وی مکتب عاشورا را مکتب استکبار ستیزی و دشمن شناسی دانست و تصریح کرد: به فضل الهی ملت ما با الهام گرفتن از مکتب عاشورا در مقابل مستکبران جهانی ایستاده اند.
این مرجع تقلید تضعیف و تحریف مکتب عاشورا را هدف دشمنان و بدخواهان دانست و ابراز داشت: دشمن در زمینه های مختلف از جمله در فضای مجازی سعی می کند این مکتب را تضعیف و تحریف کند.
حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: توجه به فرهنگ اهل بیت(ع) موجب عزت و سر فرازی جوامع مختلف و مسلمانان خواهد شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم قمه زنی و اقداماتی شبیه به آن در راستای تضعیف و تحریف مکتب عاشورا ارزیابی و تصریح کرد: در برنامه ها و محافل عزاداری از هر آنچه که سبب وهن مذهب می شود باید جدا پرهیز کرد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود مکتب اهل بیت(ع) را مکتب انسان سازی توصیف و تاکید کرد: همه باید با عمل به وظایف خود در تقویت مکتب بکوشیم و در صدد ترویج آموزه های دینی باشیم.
حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان با اشاره به عملیات آزاد سازی موصل، بیان داشت: این شهر بزرگ مدت زیادی در اختیار داعش بود، اما اکنون نیروهای مردمی، ارتش و حشدالشعبی و دیگر گروه های عراقی عملیات آزاد سازی آن را آغاز کرده اند و ان شاءالله موصل را از دست تروریست های تکفیری آزاد خواهند کرد.

انتهای پیام/
مرجع : رسا نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما