تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۲
۰
کد مطلب : ۳۰۹۲۸

نمایش 109 اثر در سوگواره بین المللی هنر عاشورایی

نمایش 109 اثر در سوگواره بین المللی هنر عاشورایی
دبیر هنری دهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی گفت: در این دوره از سوگواره یکهزار و 900 اثر از 541 هنرمند به دبیرخانه ارسال شد که 109 اثر منتخب در سالن گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری به نمایش گذاشته می شود.

مرتضی گودرزی دیباج روز یکشنبه در نشست خبری این سوگواره اظهار داشت: دهمین سوگواره هنر عاشورایی مبتنی بر باورهای عاشورایی رقم خورد و امسال نیز توانستیم این خیمه را برپا کنیم و در حد بضاعت توسعه دهیم.
وی ادامه داد: امسال یکهزار و 109 اثر از 541 هنرمند به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از داوری های نهایی، 35 اثر در بخش پوستر، 17 اثر در بخش پرچم، 11 اثر در بخش نقاشی و 46 اثر در بخش تصویرسازی با موضوع حضرت قاسم بن حسن (ع) به نمایشگاه راه یافته است.
وی گفت: تلاش می کنیم تا هر سال کیفیت آثار بالاتر برود و به لطف امام حسین (ع ) این فضای هنری را شکل دهیم تا بتوانیم در ادامه و تداوم کار، جمع کثیری از هنرمندان به ویژه جوان ها را درگیر مفهومی که تاریخ برنمی دارد و محسوب به جهان خاصی نیست درگیر کنیم.

گودرزی افزود: در این سوگواره امیدوارم تا همه بتواند با یک زاویه خوب زیر این خیمه کار کنند و برکات خوبی برایشان داشته باشد.
وی ادامه داد: سوگواره عاشورایی متعلق به همه مردم است و همه می توانند از آثار ارایه شده دراین سوگواره با حفظ کیفیت و نام هنرمنداز آن استفاده کنند.
گودرزی دیباج با اشاره به آثار رسیده گفت: امسال تعداد شرکت کنندگان خانم بیشتر از آقایان بوده و از میان 541 هنرمند 230 هنرمند خانم بوده که نشان دهنده حضور پررنگ بانوان در این دوره است.

وی ادامه داد: 10 سال از برگزاری اولین دوره این سوگواره گذشته و در این مدت سعی در عمل به وعده های داده شده داشتیم و بخش بین الملل را به سوگواره افزوده ایم، این بخش دو سال است که ایجاد شده و در حقیقت بخش جوان سوگواره به شمار می رود و با وجود مشکلات موجود در اطلاع رسانی همراهی هنرمندان سایر کشورها با این سوگواره با مشکلاتی مواجه است.

وی گفت: به طور مثال برای هنرمندان برخی کشورها واژه تصویرسازی قالب درک نیست و آنها تصویرسازی را با نقاشی مبتنی بر موضوع یکی تلقی می کنند؛ با این حال دریافت 83 اثر در بخش بین الملل جای خوشحالی دارد.

وی با اشاره به اطلاع رسانی بهتر این سوگواره افزود: استان تهران به جهت ترکیب جمعیتی بیشترین شرکت کننده را در سوگواره داشته است، با این حال مطمئنا اگر بتوانیم اطلاع رسانی دقیق تر و ارتباط بهتری با هنرمندان داشته باشیم تعداد شرکت کنندگان در سوگواره نیز افزایش می یابد.

مدیر کل هنرهای تجسمی حوزه هنری افزود: امسال بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه و مشخص شدن آثار برگزیده، همزمان با تهران در استان های کرمان، شیراز، مشهد، زاهدان، بندرعباس و کردستان نیز نمایشگاهی از آثار برگزیده که بیشتر در حوزه پوستر، پرچم و تصویرسازی که امکان تکثیر آن وجود دارد، برگزار خواهیم کرد.
دهمین سوگواره هنر عاشورایی در بخش ‌های نقاشی، پوستر و پرچم با موضوع حماسه عاشورا و در بخش تصویرسازی با موضوع قاسم بن الحسن (ع)، 11 آبان ‌ماه افتتاح و به ‌مدت یک ‌ماه آثار آن به ‌نمایش گذاشته می‌ شود.
 
انتهای پیام /
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما