تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۲
۰
کد مطلب : ۳۰۹۳۳

برخورداری قریب به ۱۰۰ نفر از مداحان و شاعران آیینی کرمانشاه از خدمات بیمه ای بنیاد دعبل

برخورداری قریب به ۱۰۰ نفر از مداحان و شاعران آیینی کرمانشاه از خدمات بیمه ای بنیاد دعبل
سید احسان معراجی مسئول نمایندگی بنیاد دعبل خزایی استان کرمانشاه، در گردهمایی مداحان تحت حمایت این بنیاد گفت: بنیاد دعبل نظر به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری و با محوریت مداحان و شعرای آیینی برای برقراری چتر حمایت بیمه ای از این بزرگواران تأسیس شده است.
 
وی با اشاره به فعالیت بیش از 15 ساله این بنیاد، ابراز کرد: تاکنون 92 نفر از مداحان و شعرای آیینی استان کرمانشاه از پوشش بیمه ای برخوردار شده اند و نزدیک به 50 نفر واجد الشرایط بیمه شدن با سنین بالا در استان داریم.
 
معراجی با اشاره به ارائه خدمات بیمه ای از جمله پرداخت مستمری به پیشکسوتان با شرایط خاص، اظهار کرد: سهمیه استان در بحث بیمه تکمیل شده است و در حال حاضر تنها برای افراد بالای 55 سال یا مداح جوانی که خود یا افراد تحت تکفلش دارای بیماری خاص باشند با قید فوریت اقدام می شود.
 
مسئول نمایندگی بنیاد دعبل خزایی استان کرمانشاه، اعلام کرد: مداحان و شاعران آیینی استان کرمانشاه می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 32-31-02188976542 بنیاد دعبل در تهران به نشانی خیابان فلسطین، پایین تر از خیابان ایتالیا، نرسیده به میدان فلسطین، بن بست سعیدی پلاک 2، تماس حاصل فرمایند.
 
وی مباحث علمی و پژوهشی را یکی از مباحث مورد توجه در این بنیاد ملی برشمرد و گفت: آثار علمی و پژوهشی در خصوص کربلای معلی و کتاب هایی که مداحان و شاعران آیینی در دست چاپ دارند از سوی بنیاد دعبل خزایی مورد حمایت قرار می گیرد.
 
معراجی، بررسی سی دی های مداحی جهت پذیرش و عضویت در این بنیاد را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از دغدغه های این بنیاد پالایش مداحان ارزشی است که علاوه بر دین مداری و اخلاق مداری بر بدعت ها و خرافه ها دامن نمی زنند و از متون اصلی و اصیل بهره می گیرند.
 
وی تدین، به کار بردن اشعار حماسی، به روز صحبت کردن، بصیرت، اخلاق مداری و حافظ دین بودن را از شاخصه های یک مداح برشمرد و افزود: مداحان باید با توجه به نقش اثرگذاری که در جامعه دارند به ترویج شعائر دینی و اخلاق اسلامی بپردازند.
 
مسئول بنیاد دعبل خزایی استان کرمانشاه، توصیه کرد:ترجمه آیات قرآن، احادیث پیامبر اکرم(ص) و اولیاء الله را به زبان کردی برای مردم بیان کنید که خیلی تأثیر آن بیشتر است.
 
وی بیان رشادت های مدافعان حرم و دعا برای فتح و پیروزی آنان را مورد تأکید قرار داد و گفت: اهمیت جهاد، ایثار و از خودگذشتگی مدافعان حرم را برای مردم بازگو کنید و یاد و خاطره شهدای والامقام این عرصه را زنده نگاه دارید.


انتهای پیام/
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما