تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۹
۰
کد مطلب : ۳۱۰۸۵

کاروان‌های ایرانی هفته آینده در سامرا/ تکمیل ظرفیت کاروان‌های عتبات پس از اربعین

محسن نظافتی، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به بازگشت روند اعزام‌ کاروان‌های حج و زیارت به عتبات به حالت قبل از برگزاری مراسم اربعین، گفت: مردم می‌توانند هم از منزل و هم با مراجعه به دفاتر زیارتی برای اعزام ثبت‌نام کنند.
وی از قرار داشتن سفر به شهر کاظمین در بسته سفر عتبات عالیات خبر داد و گفت: به احتمال زیاد تا هفته آینده امکان سفر به شهر سامرا نیز برای کاروان‌های ایرانی مهیا ‌شود.

نظافتی در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به حضور میلیونی مردم ایران در مراسم اربعین اکنون درخواست برای سفر به کربلا کاهش داشته است؟ گفت: تمامی کاروان‌های اعزامی از سوی حج و زیارت پر شده‌اند و نسبت به زمان مشابه سال قبل با افزایش درخواست اعزام مواجه بوده‌ایم، یعنی به نظر می‌آید مردمی که به هر دلیلی نتوانستند اربعین به عراق سفر کنند، اکنون در حال سفر به عتبات هستند.
وی اعلام کرد: از روز سوم آذر ماه اعزام کاروان‌های سازمان حج و زیارت آغاز شده است.
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص تعداد زائران اعزامی به اربعین حسینی نیز گفت: در اربعین سال جاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار ایرانی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ویزا دریافت کردند، البته آمار مربوط به تعداد زائران خروجی از کشور که از سایر مراکز ویزا دریافت کرده‌اند در اختیار سازمان حج و زیارت نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که واکنش سازمان حج و زیارت نسبت به تأخیر پروازهای عتبات چیست؟ گفت: این تأخیرها همیشگی نیست. برخی از این تأخیرها به دلیل تغییرات جوی و بدی هوا و برخی نیز به دلیل نقص فنی صورت می‌گیرد. برخی نیز به این دلیل است که به عنوان مثال یک هواپیما سه پرواز به عتبات دارد، اگر در هر پرواز یک ساعت تأخیر داشته باشد پرواز آخر با تأخیر سه ساعته روبه رو می‌شود.
نظافتی تصریح کرد: ما پیگیر این مسئله هستیم و در این خصوص مکاتباتی با مسئولان هواپیمایی داریم اما این مسئله به ایرلاین‌ها مرتبط است و ما صرفاً مشتری پروازها هستیم و نمی‌توانیم در این خصوص اقدامی انجام دهیم. ما معترض بالا بودن تأخیرها هستیم و در این خصوص درخواست رسیدگی می‌کنیم.


انتهای پیام/
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما