تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲
۰
کد مطلب : ۳۱۰۹۴

تاکید بر برگزاری شایسته هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم(ع)

تاکید بر برگزاری شایسته هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم(ع)
آیت الله محمد محمدی ری شهری در نشست ستاد بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با بیان اینکه همه باید برای تبلیغ و ترویج مقدسات دینی و مذهبی احساس مسئولیت و تلاش کنند تاکید کرد: مدیران شهرستان نباید مسئولیت های خود را به دیگر نهادها حواله دهند.

وی بر فعالیت تبلیغی شهرداری منطقه 20 تهران تاکید کرد و افزود: انتظار داریم تا شهرداری در تهران و به طور خاص در شهرری رهنمودهای خاص حضرت عبدالعظیم(ع) را به صورت تابلو بنر در سطح شهر نصب کند به گونه ای که همه هفته بزرگداشت را احساس کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین بر نصب بنرهایی پیرامون فرمایشات امام رضا(ع) در مورد حفظ وحدت اسلامی و پرهیز از اختلافات تاکید کرد و افزود: نعمت امنیت ارزش والایی دارد که همه باید قدردان و حافظ آن باشیم.

ری شهری همچنین با اشاره به اینکه همه برای زمینه سازی ظهور حضرت ولیعصر(عج) مسئولیت داریم و باید آن را ادا کنیم افزود: باید از فرصت هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) به مانند سایر مناسبت های مذهبی برای ترویج فرهنگ مهدویت و آماده کردن جامعه اسلامی برای ظهور استفاده مطلوب کنیم.
وی همچنین گفت: حضرت عبدالعظیم(ع) از این جهت که مستقیما از سوی ائمه(ع) مورد خطاب قرار گرفته و ثواب زیارت قبر مطهر ایشان همسنگ با زیارت کربلا ذکر شده امامزاده ای خاص است و از این جهت باید برای تکریم ایشان سرمایه گذاری سنگین شود.

ری شهری گفت: حضرت عبدالعظیم(ع) از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) هستند و کسانی که برای غربت امام دوم شیعیان دلسوخته هستند باید این دلسوختگی را با توجه خاص به این امامزاده و آستان شریف ایشان مرهم گذاشته و به ایشان احترام خاص کنند.

نشست ستاد هفته بزرگداشت سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور جمعی از مسئولان شهرستان ری از جمله جمالی پور فرماندار، حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه، صفوی شهردار و مدیران ادارات مرتبط شهرستان ری در حضور آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس عبدالعظیم(ع) برگزار شد. 
11 تا 17 دی ماه سال جاری ( اول تا هفتم ربیع الثانی) هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) نامگذاری شده است.
 
انتهای پیام /
 
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما