تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۴
۰
کد مطلب : ۳۱۱۰۶

روشنگری‌ امام حسن عسکری (ع) دستگاه خلافت را هراسان کرد

روشنگری‌ امام حسن عسکری (ع) دستگاه خلافت را هراسان کرد
عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: روشنگری‌های امام حسن عسکری (ع) دستگاه خلافت را هراسان کرد تا جایی که با خفقان و فشار مانع از ملاقات ایشان با شیعیان و روشنگری مسائل می‌شدند.
 
آیت‌الله محسن غرویان با گرامیداشت سالروز شهادت امام یازدهم بیان کرد: ایشان یکی از دوران سخت و دشوار را سپری کردند و بخشی از عمر گرانبهایشان در زندان گذشت اما با این حال هیچ گاه ارتباط خود را با شیعیان قطع نکردند.

وی تصریح کرد: در آن دوران تاریخی حکومت و دستگاه خلافت محدودیت های زیادی را به امام حسن عسکری (ع) تحمیل می کرد و اجازه ملاقات و سخن گفتن را نمی داد به همین علت ایشان از طریق نامه مسائل را به شیعیان منتقل می کردند.
آیت‌الله غرویان اظهار کرد: از آن جایی که امام یازدهم در یک فضای محدود و یک پادگان نظامی مورد کنترل قرار می گرفت لقب عسکری گرفتند که خود نشان می دهد تا چه میزان خفقان و محدودیت نسبت به حضور ایشان در جامعه حاکم بود.
وی گفت: چنین شرایطی دلیلی برای دست کشیدن امام از رسالت هدایتگری اش نبود و امام حسن عسکری(ع) در هر فرصتی برای تبیین و نشر معارف دینی و اخلاقی استفاده می کرد و در طول عمر گرانقدر خود شاگردان زیادی را تربیت کرد.

عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه یادآور شد: با توجه به روایات بر جای مانده از امامان پیشین، دستگاه خلافت به خوبی از تولد فرزند امام حسن عسکری(ع) آگاه شده بودند و می دانستند که این امام چه نقشی در نجات بشریت خواهد داشت از این رو محل زندگی امام یازدهم را کنترل می کردند تا مانع از یک اتفاق شگرف شوند.
او افزود: اما خداوند که خود مسیر اصلاح بشریت را هموار می سازد این طفل را از دسترس دشمنان محفوظ نگاه داشت.

آیت‌الله غرویان بیان کرد:بی شک آماده ساختن جامعه برای پذیرش مساله غیبت از مهم ترین اقدامات امام حسن عسکری(ع) بود و امروز ما به عنوان شیعه وظیفه سنگینی در قبال غیبت ولی عصر(عج) بر عهده داریم.
وی تاکید کرد: امام حسن عسکری(ع) در سخنان و احادیث و نامه های خود، سفارشات اکیدی به شیعیان داشتند تا در دیانت، ایمان ، تقوا، پیروی از حق، دستگیری از مظلومان،تکریم برادران دینی و ...زبانزد باشند.


انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما