تاریخ انتشار
شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۱
۰
کد مطلب : ۳۱۱۶۷

استان کردستان کمترین آسیب در حوزه عزاداری‌های عاشورا را دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: خوشبختانه امسال استان کردستان کمترین آسیب را در حوزه عزاداری‌ها داشته که نتیجه تلاش و همت تمامی هیئات مذهبی و خادمان عاشورایی استان است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در همایش تجلیل از خادمان عاشورایی که امروز، دوم دی ماه در تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: دعوت مردم به سمت خوبی‌ها و ارزش‌ها همگی جزو شعائر الهی است و تمام آنچه که در برنامه‌های دینی و آموزه‌های اسلامی به عنوان ارزش معرفی شده از شعائر الهی به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه کسانیکه در ایام محرم و صفر در برقراری امنیت، فعالیت در هیئات مذهبی، عزاداری‌ها و برپایی خیمه تلاش کردند همگی از خادمان اهل بیت هستند، افزود: تمامی این اقدامات از شعائر الهی محسوب می‌شوند چرا که خدمت به امام حسین(ع) و اهل بیت توفیق بزرگی است و کسانیکه به این توفیق دست یابند جزو انسان‌های صالح و شایسته هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: خداوند به انسان‌ها توفیق داده که دلهایشان آکنده از مهر و محبت باشد بنابراین این مهم و محبت انسان را به خداوند متعال نزدیکتر می‌کند و باید همواره مهر و محبت خود را به یکدیگر و ارادتمان را به اهل بیت نشان دهیم.
وی خدمتگذاری به مسلمانان را از دیرباز وظیفه شیعه و سنی دانست و اعلام کرد: همه محب و دوستدار اهل بیت(ع) هستند و کمترین خدمت به اهل بیت(ع) را باید مغتنم شمرد.
حجت‌الاسلام کرمی اعلام کرد: کسانی که به اهل بیت اظهار عشق و علاقه کنند ‌بی‌شک در پیشگاه خداوند دارای اجر و پاداش و ثواب الهی هستند و کمتر کسی توفیق پیدا می‌کند که به اهل بیت و پیامبر اظهار مودت کند.

وی بیان کرد: انسان‌ها اگر ارتباط خود با خداوند متعال را استحکام ببخشند به راحتی از روی پل صراط عبور خواهند کرد و باید دانست که همه کارها و اعمال ما در نزد خداوند دارای حساب و کتاب است و نباید دچار غرور شویم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد: نباید دچار غضب شویم چرا که یکی از چیزهایی که در اختیار انسان است نعمت عقل است و همین موضوع انسان را از حیوان متمایز می‌کند و خداوند، پیامبر، ائمه اطهار و همه کسانیکه برای رستگاری و کمال انسان تلاش کرده‌اند توقع دارند انسان‌ها از نیروی عقل خود نهایت استفاده را ببرند.
وی جاری و ساری شدن سیره اهل بیت، تعالیم قرآنی و سنت پیامبر را امری ضروری دانست و گفت: تمامی سفارشاتی که پیامبر اکرم(ص) ، قرآن کریم و اهل بیت(ع) به ما کردند چراغ راه است و ما را از لغزش‌ها و گناهان نجات خواهد داد.

حجت‌الاسلام کرمی خطاب به هیئات مذهبی استان عنوان کرد: هیات داری و زحمت کشیدن برای امام حسین(ع) باید آثارش در زندگی مردم و در جامعه ما نمود پیدا کند و هیاتی که حافظ ارزش‌ها بوده و رفتار و کردارش متناسب با آموزه‌های دینی است باید با دلسوزی فعالیت کند.
وی از فعالیت و تلاش 610 هیات مذهبی، 591 مداح و روضه‌خوان، 361 مبلغ و مبلغه در ایام محرم و صفر و برپایی 20 موکب اربعین حسینی در سطح استان تقدیر کرد و یادآور شد: خوشبختانه امسال استان کردستان کمترین آسیب را در حوزه عزاداری‌ها داشته که نتیجه تلاش و همت تمامی هیئات مذهبی و خادمان عاشورایی استان است.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم علاوه بر برگزاری کلیپی از فعالیت‌های هیئات مذهبی و مداحان کردستان در ایام محرم و صفر که به همت تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، به نیت 72 تن از شهدای دشت کربلا از 72 خادم عاشورایی استان کردستان با اهدای لوح تقدیر، تندیس و جوایزی تجلیل شد.


انتهای پیام/

 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما