تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۶
۰
کد مطلب : ۳۱۱۸۱
علی‌اکبر ولایتی در مشهد:

آستان قدس رضوی می‌تواند به مرکز اسلامی در جهان تبدیل شود

علی اکبر ولایتی درهمایش «راهکارهای تعامل حرم مطهر رضوی با فعالان فرهنگی بین المللی'» درمشهد گفت:کشورهای اسلامی از قاره آفریقا تا آسیا مردان بزرگی داشتند که از بین رفتند و اکنون به جز ایران، دیگر کشورهای اسلامی دچار قحطی رجال و ناامنی شده اند و هیچ کشوری به جز ایران پایگاه امن برای اسلام و مدافع این دین نیست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: درهیچ کجای جهان اسلام مرکزیتی برای پناه مسلمانان شیعه و سنی به جز مرقد مطهر حضرت امام رضا(ع) وجود ندارد و اکنون این آمادگی و ظرفیت در حرم مطهر رضوی وجود دارد که آستان قدس رضوی به مرکز اسلامی در جهان تبدیل شود.
وی افزود: حضور حضرت امام رضا(ع) در خراسان برکات بسیار به همراه داشته و باید یک دایره المعارف درباره نقش آن حضرت در ابعاد مختلف تهیه شود.

وی گفت: وجود حضرت امام رضا (ع) موضع اتفاق نظر شیعه و سنی است و مضجع شریف ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) نیز مورد توجه علمای شیعه و سنی بوده و فقط به محل زیارت شیعیان اختصاص ندارد و علمای اهل سنت تمایل بسیار به زیارت حضرت امام رضا (ع) و اهل بیت (ع) دارند.
وی افزود: دلایل تاریخی بسیار وجود دارد که نشان می دهد مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع) مورد تکریم شیعه و سنی بوده و حضور آن حضرت موجب برچیده شدن فرقه های اسماعیلیه، زیدیه و یکپارچگی تشیع و گرایش مردم به شیعه اثنی عشری شده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز مسلمانان هیچ پناهگاهی جز ایران ندارند و وجود منحرفان و افراطیونی از قبیل داعش، النصره و القاعده دلیلی بر این مدعاست.
وی افزود: این منحرفین و افراطیون سعی کردند به بدترین نحو ممکن چهره اسلام را خدشه دار کرده و آن را دین متوحش معرفی کنند.
ولایتی افزود : رسانه های غربی نیز شیپور شیطان هستند که با نشان دادن تصاویری از سر بریدن افراد بیگناه توسط داعش، این گروه را به عنوان حکومت اسلامی معرفی کرده و اینگونه اسلام را برای دیگران تبیین می‌کردند.

وی با اشاره به این که اسلام دین رافت و رحمت است و داعش به نام اسلام وحشیان عالم را به تصویر کشیده است.گفت: کلینتون که در دوره اول ریاست جمهوری اوباما، وزیر امور خارجه آمریکا بود در کتاب خاطراتش اعتراف کرده که آنان داعش را بوجود آورده و باعث ایجاد ناامنی در جهان اسلام شدند.

ولایتی افزود: امروز آمریکایی ها و غربی ها مانند اژدهای هفت سر از هر طرف سربرآورده اند تا اسلام و مسلمانان را از بین ببرند و فقط مسلمانان هستند که با کفر و نفاق به مبارزه برخاسته اند و گرنه مذهبیون یا اماکن مذهبی غربی مانند واتیکان تاکنون هیچ نقشی در برابر کفر ایفا نکرده اند.



انتهای پیام/
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما