تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲
۰
کد مطلب : ۳۱۱۸۶
محمد فراهانی؛

تعبیر «سلسله جلیله» توسط رهبر معظم انقلاب؛ مدالی برسینه ذاکران اهل‌بیت(ع)

تعبیر «سلسله جلیله» توسط رهبر معظم انقلاب؛ مدالی برسینه ذاکران اهل‌بیت(ع)
محمد فراهانی در هفتمین همایش هم‌اندیشی ستایشگران نخبه اهل بیت (ع) که در محل هتل نخل مشهد برگزار شد اظهار داشت: این هفتمین همایش در هفتمین سال تاسیس سازمان بسیج مداحان است که به همت هیئت رزمندگان اسلام و بسیج مداحان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طبیعتاً اساتید حاضر در این  جلسه، زینت تشکل‌های مذهبی هستند گفت: قریب به 40 جلسه شورای هماهنگی بین تشکل‌های جامعه مداحی برگزار کردیم که این موفقیت خوبی است و هماهنگی خوبی در سطح کلان تشکل‌های مربوط به مداحی ایجاد شده است.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم در راستای این هماهنگی‌ها شاهد باشیم که موازی کاری مضر در این زمینه در جامعه انجام نشود‌ و از بودجه‌ها به درستی استفاده شود.

وی درباره هدف برگزاری این همایش‌ها گفت: تالیف قلوب یکی از اهداف ما است چرا که در نشست شعرای آئینی در سال 90 با مقام معظم رهبری، ایشان به برگزاری جلسات مستمر جوانان و پیشکسوتان این عرصه اشاره کردند و طبق روایات در کنارهم نشستن مومنان طبیعتاً ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی می‌کند.

فراهانی با اشاره به هدف ایجاد و گسترش هم‌افزایی پیشکسوتان و جوانان جامعه مداح و شعر آیینی افزود:  مباحث معرفتی، تربیتی بصیرتی و مهارتی همواره مورد توجه دستور کار همایش‌ها بوده و در شورای هماهنگی همایش‌ها خروجی این همایش‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور ادامه داد: تبیین نقش مداحان و شعرای آئینی درباره مسائل سیاسی روز و بیان بایدها و نبایدها مداحی، روضه خوانی و شعر آیینی از دیگر موارد مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: تعبیر سلسله جلیله که حضرت آقا درباره مداحان و ذاکران اهل بیت به کار بردند مدالی بر سینه جامعه مداحان و شعر آیینی است.
فراهانی درباره نقش مداحان و ذاکران اهل بیت در فتنه 88 تصریح کرد: در دوران فتنه، جامعه مداحان نمره قبولی در مواجهه با این مسئله کسب کرد چرا که به موقع موضع خود را مشخص کرد و علاوه بر جبهه جنگ نرم در جبهه مقابله فیزیکی با فتنه نیز برخورد کردند.


انتهای پیام/
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما