تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۴
۰
کد مطلب : ۳۱۲۳۹

برنامه های بسیج مداحان برای ایام فاطمیه با در نظر گرفتن وحدت شیعه و سنی

راهانی مسئول بسیج مداحان گفت: جلسه آموزشی به صورت ویدئو کنفرانس هفتگی داریم برای  خواهران و برادران که در تهران جلسه به صورت هفتگی برگزار می شود.
 
وی افزود: 500 نفر از ذاکران اهل بیت به صورت حضوری شرکت می کنند و آن روز را روزه مستحبی می گیرند به عنوان یک کار تربیتی و تذهیب نفس برای خودشان و مراسم افطار را هم به صورت دسته جمعی برگزار می کنند و بعد از افطار هم مباحث شروع می شود و معمولا هم هر هفته دو تا بحث داریم. یکی بحث معرفتی و بصیرتی داریم که یک استاد برای درس معرفتی دعوت می شود و بحث تربیتی هم داریم که معمولا اساتید اخلاق دعوت می شوند و مباحث اخلاق را دارند و این برنامه در کشور پخش می شود مداحان استان ها هم در سالن اجتماعات بسیج حاضر می شوند و خودشان هم آنجا جلسه ای دارند بعد آن ساعتی که ساعت درس اساتید ما است با ما ارتباط برقرار می کنند و از بحث جلسه ما هم استفاده می کنند.

مسئول بسیج مداحان تصریح کرد : برنامه دیگر ما بحث نشست های هفتگی مداحان خواهری است که برگزار کننده جلسات هفتگی و روضه های خانگی هستند و آنها را اداره می کنند اینها نشستی دارند. برنامه دیگر ما طرح تربیتی نوگلان حسینی است که رده های سنی 7 تا 12 سال برنامه تربیتی و آموزش در سطح کشور دارند و در تهران هم به صورت مداوم این جلسات برگزار می شود.

فراهانی گفت: برنامه های دیگر ما همایش های قبل از ایام فاطمیه است که در تهران و کشور همایش مداحان و شعرای آئینی و مدیران هیئات برگزار می شود و این عزیزان نسبت به آن تکالیفی که بر عهده مداحان بسیجی است توجیه می شوند تا اینکه انشاء الله در بحث ایام فاطمیه محافل طوری برگزار شود که به وحدت شیعه و سنی خدشه ای وارد نشود و در عین حال مصائب حضرت زهرا (س) هم در قالبی گفته شود که به خلفای اهل سنت توهین نشود و عزاداری ها به گونه ای برگزار نشود که باعث اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی شود.

وی گفت: قبل از ایام فاطمیه هم یک کتاب و سی دی شعر و نوحه و روضه در بین مداحان در کشور توزیع خواهد شد علاوه بر این برای ایام فاطمیه انشاء الله در شبکه های مجازی و کانال های تلگرام معمولا متعلقین به سازمان ما صفحه ها را به روز بارگذاری می کنند.


انتهای پیام/
مرجع : خبرگزاری بسیج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما