تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۶
۰
کد مطلب : ۳۱۲۴۰
خطیب حرم مطهر رضوی:

زیارت جامعه کبیره منشوری از عظمت و جلالت مقام اهل بیت(ع) است

زیارت جامعه کبیره منشوری از عظمت و جلالت مقام اهل بیت(ع) است
حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در ویژه برنامه های فرهنگی حرم مطهر رضوی که بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، زیارت امین الله و زیارت جامعه کبیره را یکی از برترین زیارتنامه  ها برشمرد و اظهار کرد: زیارت جامعه کبیره که همواره در اعصار مختلف علما و صلحا توصیه به قرائت آن داشته اند، منشوری از عظمت و جلالت مقام اهل بیت(ع) را به نمایش گذاشته است.

این کارشناس دینی عنوان کرد: در زیارت جامعه کبیره، فضائل و کمالات اهل‏بیت پیامبر و ائمه معصومین علیهم‏السلام مورد بحث و بررسى قرار گرفته است. مطالعه و دقت در این زیارت موجب معرفت و شناخت هر چه صحیح‏تر و بیشترِ امامان بزرگوار شیعه مى‏شود.

وی چهارده معصوم(ع) را به عنوان واسطه خیر بر بشریت معرفی و ابراز کرد: در قرائت زیارت جامعه کبیره مومنان از خداوند دو چیز را طلب می کنند که شامل تقرب الی الله و معرفت نسبت به اهل بیت(ع) می شود.

این کارشناس دینی افزود: توسلات ما به اهل بیت(ع) نباید خلاصه در طلب امور دنیوی شود، اگر چه ایشان فرموده اند که نمک زندگی خویش را از ما بخواهید، اما در کنار مسائل مادی باید امور اخروی، سعادتمندی و معرفت الله را طلب کنیم.

حجت الاسلام فرحزاد سیره بزرگان و علما را الگوی خوبی برای توسل به اهل بیت(ع) معرفی و ابراز کرد: بزرگان و اولیاء الهی به ما درس داده اند که وقتی به زیارتگاه اهل بیت(ع) مشرف می­شوید، از ایشان معرفت حقیقی را بخواهید، زیرا این معرفت انسان را به مقام عبودیت و سعادتمندی می رساند.

وی ارزش هر انسانی را در گرو فهم و درکش دانست و گفت: در دعاهایمان باید از خداوند «قدرت درک و فهم صحیح» را طلب کنیم، زیرا کسی که از قدرت درک و فهم بالا برخوردار است، به خوبی جایگاه اهل بیت(ع) و ارزش ولایتمداری را می داند.


انتهای پیام/
مرجع : آستان قدس رضوی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما