تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۳
۰
کد مطلب : ۳۱۲۶۹

نسبت به معرفی همسران ائمه و امامزادگان(ع) کوتاهی کرده‌ایم

نسبت به معرفی همسران ائمه و امامزادگان(ع) کوتاهی کرده‌ایم
حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی گفت: متاسفانه امروز سطح وسیعی از جامعه امامزاد گان را نمی شناسند و ما در این مورد کوتاهی داشته ایم.

استاد حوزه و دانشگاه در آیین بزرگداشت سالروز ارتحال امامزاده موسی مبرقع فرزند بلافصل جوادالائمه در محله چهل اختران قم اظهار داشت: جای تقدیر است که طی سالهای اخیر مراسم های متعددی برای شخصیت های واجب التعظیم و امامزادگان جلیل القدر در جای جای کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی افزود: ۲۲ ربیع الثانی روزی است که در تقویم ها ثبت شده و تکریم این روز واجب و لازم است.
او با اشاره به اینکه تکریم و تجلیل از امامزادگان مورد سفارش رسول خداست، تصریح کرد: متاسفانه امروز به دلیل عدم تبلیغ و اطلاع رسانی عموم شهروندان جامعه حتی کسانی که در قم هستند شناخت کافی نسبت به امامزادگان ندارند و صدا و سیما باید در زمینه معرفی و شناساندن این بزرگواران برنامه سازی کند.

استاد جامعه المصطفی با اشاره به روایتی از رسول خدا گفت:  حضرت می فرمایند؛ شفاعت ما شامل حال کسی می شود که اهل بیت مرا با زبان، عمل و مال خود یاری کند و امیدواریم کسانیکه در ساخت و توسعه این حرم تلاش کردند مصداق همین روایت باشند.

او افزود: تکریم امامزادگان مورد تاکید همه بزرگان به ویژه رهبر انقلاب و مراجع تقلید می باشد بطوریکه برای دریافت رهنمودهای ایشان به منظور برپایی بزرگداشت حضرت خدیجه کبری(س) خدمت مراجع رسیدیم همه بر این نکته بارها تاکید کردند که همسران ائمه و امامزادگان ما مظلوم و ناشناخته هستند، لذا بنا داریم هر یکی دو سالی مراسم و برنامه های مفصلی به منظور معرفی مادران ائمه و امامزاد گان داشته باشیم.

رفیعی با بیان اینکه امام جواد(ع) یکی از جوان ترین ائمه ما هستند که در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند، گفت: از این امام همام دو فرزند امام هادی هشت ساله و حضرت موسی مبرقع ۶ ساله به جای ماند که محمد بن موسی اولین سید از سادات رضوی  و برقعی بود که به قم آمد.

او بیان داشت: مادر امامزاده موسی مبرقع در روایات متعددی سمانه مغربیه همان مادر امام هادی(ع)، ام الفضائل می باشد، بطوریکه در مطلبی امام جواد (ع) فرموده اند که از نظر خلق و خوی امام هادی به حضرت شبیه هستند و حضرت موسی مبرقع به مادرشان شباهت دارند.
عضو هئیت علمی جامعه المصطفی(ص) در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های حضرت موسی مبرقع اشاره کرد و افزود: این امامزاده واجب التعظیم « مهاجر الی الله »، « محدث» و « ولایت مدار و مبارز سیاسی» بود.

او ادامه داد: ایشان همانند حضرت معصومه(س) و عبدالعظیم حسنی با توجه به شرایط و مقتضیات آن دوران مهاجر الی الله بودند بطوریکه ابتدا به سامرا، کوفه و در سن ۴۲ سالگی وارد قم شدند  و به مدت ۴۰ سال از عمر با برکت خود را در جوار عش آل محمد سپری کردند.
رفیعی بیان داشت: این امامزاده عظیم الشان در طول سالیانی مورد هجمه قرار گرفتند و روایات بیشماری در مذمت مقام و منزلت ایشان جعل کردند و بزرگانی همچون آیت الله خوئی، مرحوم برقعی و فیض در مقابل و پاسخ به آن کتب ارزشمندی را تالیف کردند.

او در پایان سخنان خود به حدیثی از امیرالمومنین(ع) در کتاب میزان الحکمه ماده سعادت اشاره کرد و گفت: حضرت می فرمایند؛ هر فردی ۵ وظیفه را نسبت به اهل بیت (ع) دارد که عبارتند از؛ « فضائل ما را بشناسند»، « محبت ما را خالصانه داشته باشند»، « به واسطه ما به خداوند تقرب جویند»، « به حرف هایی که می زنیم عمل کنند » و «  اموری را که نهی می کنیم، ترک کنند».
او افزود: در حال حاضر ۴۴۰ امامزاده در قم مدفون هستند معتقدم باید رسانه های ما به ویژه صدا و سیما برنامه ای به منظور معرفی این بزرگواران تدارک ببیند.



انتهای پیام/
مرجع : شفقنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما