تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۲
۰
کد مطلب : ۳۱۲۸۷

مسجد وارد مبارزه با آسیب های اجتماعی شود/ 30 هزار مسجد امام جماعت ندارد

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: سی هزار مسجد در کشور امام جماعت ندارد در حالی که ١٥٠ هزار روحانی ما فعالیتی ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی این مطلب را روز چهارشنبه در اختتامییه اولین جشنواره برترین های مساجد کشور در محل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما بیان کرد.

وی با بیان این که جایگاه مسجد جایگاهی اساسی است، گفت: مسجد در طول تاریخ منشا آثار بزرگ و حرکت های اسلامی است. قیام های بزرگ انقلابی از مساجد شروع و به پیروزی رسید و انقلاب در کشورها وقتی رابطه خود را با مساجد قطع کرد شکست خورد.

تویسرکانی تاکید کرد: مسجد باید در اقتصاد مقاومتی، آسیب های اجتماعی، مبارزه با تهاجم فرهنگی وارد شود و بسیج می تواند در این زمینه نقش موثری داشته باشد چراکه این طرفیت را دارد که مشکلات در این زمینه را رفع کند.

نماینده ولی فقیه در بسیج اظهار کرد: در حال حاضر سه نوع مسجد داریم، مسجد طراز که فعال، پوینده و کانون مبارزه با آسیب اجتماعی است، مساجد نیمه تعطیل که کم نیستند و مساجد ضرار (مساجدی که موجب تفرقه افکنی بین مومنین) هستند.

اختتامیه اولین جشنواره برترین های مساجد کشور با هدف معرفی و تقدیر از دست اندرکاران برتر استان ها با حضور سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.

 
انتهای پیام/
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما