تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۰
۰
کد مطلب : ۳۱۲۹۹
رئیس شورای هیئات مذهبی کاشان عنوان کرد:

سیاست‌زدایی از هیئت‌های مذهبی به بهانه دوری از سیاست‌زدگی

رئیس شورای هیئات مذهبی کاشان با اعلام خبر برگزاری گردهمایی مسئولان هیئات مذهبی شهرستان در 122 بهمن ماه جاری گفت: این همایش با عنوان «نقش هیئت های مذهبی در انقلاب اسلامی» با حضور  مسئولان و فعالان هیئت های مذهبی به مناسبت ایام الله دهه  فجر شامگاه سه شنبه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می شود.

مجتبی رضازاده یکی از اهداف برگزاری این گردهمایی را یادآوری نقش بی بدیل یکی از برجسته ترین پایگاه های مردمی در شکل گیری نهضت ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: راهکارهای تقویت بنیان های فکری و ابزارهای محتوایی هیئت های مذهبی در ترویج ارزش های نظام جمهوری اسلامی هدف مهم دیگر برگزاری این همایش به شمار می رود.

وی با تأکید بر نقشه دشمن در تک بعدی کردن هیئت های مذهبی گفت: یکی از توطئه های شوم دشمن در این زمینه تلاش برای زدودن مفاهیم سیاسی و ارزش های اجتماعی از مراسم های مذهبی و عزاداری اهل بیت(علیهم السلام) به بهانه پرهیز از سیاست زدگی است.

رضازاده تصریح کرد: این شبهه افکنی در حالی صورت می گیرد که بخش عمده زندگانی ائمه اطهار ناظر به مبارزات سیاسی با ستمگران زمان بوده یعنی همان عاملی که با بصیرت ملت ایران و هدایت امام راحل موجب به صحنه آمدن هیئات مذهبی در تظاهرات روشنگرانه علیه رژیم طاغوت و در نهایت به ثمر نشستن شجره بابرکت انقلاب اسلامی شد.

وی به پیشینه نقش آفرینی هیئت های مذهبی در آغاز قیام های ضداستبدادی نیز اشاره و بیان کرد: نمونه های فراوانی را برای ایفای نقش هیئات مذهبی می توان ذکر کرد؛ اما بدون شک یکی از مهم ترین آنها مربوط به محرم و عاشورای سال 42 و آغاز تأثیرگذاری عینی هیئت ها و دستجات عزاداری در مبارزه با رژیم پهلوی بود.

رضازاده با اشاره به مورد تقدیر قرار گرفتن هیئت های مذهبی برگزیده ایام سوگواری محرم و صفر در همایش مسئولان هیئات مذهبی عنوان کرد: هیئت های عزاداری منتخب بر اساس شاخص هایی نظیر دارای مجوز بودن، عملکرد هیئت بر اساس منشور هیئات مذهبی، فعالیت در مسیر اهداف نظام جمهوری اسلامی، ارج نهادن به کلام وحی و تلاوت قرآن کریم و استفاده از قاریان ممتاز، شفافیت مسائل مالی و بهره گیری از سخنران و مداح مورد تأیید برگزیده و مورد تقدیر قرار می گیرد.


انتهای پیام/
مرجع : صاحب نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما