تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۶
۰
کد مطلب : ۳۱۳۸۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی برای رفع آسیب های اجتماعی

ضرورت استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی برای رفع آسیب های اجتماعی
حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان امروز در نشست شورای هیئات مذهبی استان هرمزگان که در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد با تاکید بر ثبت اطلاعات هیئات مذهبی در سامانه طوبی گفت: باید از ظرفیت هیئات مذهبی در جهت کاهش و رفع آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه تشیع انگلیسی در صدد است تا در درون هیئات مذهبی و تشکل های دینی نفوذ و اهداف و عقاید خود را در درون این هیئات القا کند افزود: بعضی تفکرات غلط و باطل از روی عدم آگاهی بین برخی هیئات مذهببی نفوذ کرده  است، بایستی مواظب باشیم تا به عنوان یک دیده بان قوی در جهت هدایت هیئات مذهبی انجام وظیفه کنیم.

 
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین با تاکید بر ارتقای سطح دانش و آگاهی های هیئات مذهبی تصریح کرد: شورای هیئات مذهبی باید این وظیفه مهم را به بهترین نحو انجام دهد و در راستای ارتقای سطح اگاهی های مسؤولان و اعضای هیئات مذهبی بیش از پیش همت کند.
 
حجت الاسلام انصاری راد ابراز داشت: شورای هیئات مذهبی باید به طور آگاهانه بین هیئات مذهبی ورود و فعالیت های آنان را در مناسبت های مختلف ملی مذهبی رصد کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین با تاکید بر شناسایی و ساماندهی هیئات مذهبی که هنوز شناسایی نشده اند گفت: هیئات مذهبی پس از شناسایی و ساماندهی باید هدایت و حمایت شوند و همچنین شورای هیئات مذهبی برعملکرد آنان نظارت کند.

وی، نظارت بر فعالیت های هیئات مذهبی را از اصول مهم و اساسی کار سازمان تبلیغات اسلامی دانست و تصریح کرد: این شورا باید در جهت رفع آسیب ها در هیئات مذهبی برنامه ریزی منسجم و مدون داشته باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان داشت: شورای هیئات مذهبی باید حضور فعال و جدی در بین هیئات مذهبی داشته باشد و با تشکیل جلسه با مسؤولان هیئات و هیأت امنای مساجد و همچنین بررسی موارد ضروری به رفع و کاهش آسیب های احتمالی در بین هیئات مذهبی بپردازد.

 
حجت الاسلام انصاری راد، رشد و ارتقای فرهنگ دینی و پیشبرد اهداف فرهنگی و همچنین تقویت مباحث علمی را از اهم اهداف برگزاری جلسات و نشست های شورای هیئات مذهبی عنوان کرد و گفت: در برگزاری این جلسات، به دنبال پرهیز از انجام کارهای متفرقه و خدمت به هیئات مذهبی آن گونه که در شأن و جایگاه شان باشد، هستیم.
 
وی با تاکید بر مدیریت محیط تعاملی ابراز داشت: باید با تعامل با دستگاه ها و نهادهای اجرایی و با اعتقاد به مدیریت محیط تعاملی از ظرفیت های موجود در دستگاه ها و نهادها بهره برد و از موازی کاری جلوگیری کرد، این نوع مدیریت به ما کمک می کند تا هزینه ها را کاهش و در وقت نیز صرفه جویی کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه عصر حاضر، عصر ارتباطات و تعاملات است اذعان داشت: ارتقای سطح ارتباطات و تعاملات سبب موفقیت دستگاه ها و نهادها در حوزه اجرای برنامه ها و فعالیت ها می شود.

حجت الاسلام انصاری راد در پایان با بیان اینکه نیازمند ارتقای سطح تعاملات هستیم افزود: شورای هیئات مذهبی یک ظرفیت متمرکز مردمی است که در هر شهرستان شکل گرفته و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.



انتهای پیام/
مرجع : رسا نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما