تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲
۰
کد مطلب : ۳۱۳۹۸

کسب رتبه های برتر مداحان نوجوان آران و بیدگل در سوگواره نواها و اشعار آیینی کشور

کسب رتبه های برتر مداحان نوجوان آران و بیدگل در سوگواره نواها و اشعار آیینی کشور
محمد صالحی نایب رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی استان اصفهان گفت: یازدهمین سوگواره نواها و  اشعار آیینی با حضور مسؤولان فرهنگی کشور و جمعی از مادحین و شعرای جوان و پیشکسوت در تالار ایوان شمس به کار خود پایان داد.

وی افزود: در آیین اختتامیه این سوگواره، برگزیدگان رشته های مختلف معرفی شدند که در این میان، مداحان جوان شهرستان آران و بیدگل موفق به کسب رتبه های برتر این سوگواره کشوری شدند.
رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی آران و بیدگل  با اشاره به اینکه این سوگواره در سه رشته شعر ، مداحی و دعاخوانی در دو مرحله استانی و کشوری برگزار شد، اظهار داشت: در بخش مداحی رده سنی 16 تا 20 سال، «محمدجواد اهلی» از این شهرستان موفق به کسب رتبه نخست کشوری این رشته شد.

صالحی افزود: همچنین با معرفی برگزیدگان رشته دعاخوانی، «سید محسن شمسی» از آران و بیدگل به عنوان نفر نخست کشور معرفی و در اختتامیه این مسابقات تجلیل شد.
وی هدف از برگزاری این سوگواره را کشف استعدادهای ستایشگری اهل بیت(ع) در کشور خواند و یادآور شد: مجید ناظرحضرتی، علی اخباری، ابوالفضل کریم زاده، محمدجواد اهلی در رشته مداحی و محمدجواد نصیری و سید محسن شمسی در رشته دعاخوانی از شهرستان آران و بیدگل موفق به حضور در مرحله کشوری این سوگواره شده بودند.

نایب رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی استان اصفهان یکی از نکات تحسین برانگیز اختتامیه این سوگواره را مرثیه سرایی نونهال 8 ساله آران و بیدگلی در وصف حضرت زهرا سلام الله علیها دانست و تصریح کرد: ستایشگر نونهال «علی‌اصغر صفازاده» به حدی مرثیه خوانی خود را زیبا و قوی در مقابل اساتید خود اجرا کرد که احساسات مخاطبان را برانگیخت و بسیاری از حاضران گمان می‌کردند او سال‌هاست در حوزۀ مداحی و مرثیه‌خوانی فعالیت داشته است.

محمد صالحی افزود: پیش از این، در دهمین دوره سوگواره نواها و اشعار آیینی کشور در سال گذشته نیز مجید ناظر حضرتی و محمد میرزایی دو تن از مداحان جوان این شهرستان موفق به کسب رتبه های برتر این جشنواره شده بودند.

این مداح آیینی، شهرستان آران و بیدگل را دارای استعدادهای درخشان و نهفته در زمینه مداحی و ذاکری اهل بیت(ع) و خطه ای مداح پرور خواند و خاطر نشان کرد: درخشش جوانان و نوجوانان مداح و ستایشگر این شهرستان در مسابقات مختلف کشوری، اعزام جمع زیادی از مداحان این شهرستان به شهرهای مختلف کشور در مناسبت‌های مختلف و شناخته شدن برخی از مداحان این شهرستان به‌عنوان مداحان برجسته کشوری شاهد مثالی برای این مدعا است.

صالحی افزود: حاج اسماعیل اخباری، مداح و پیرغلام اهل بیت علیهم السلام نیز در فروردین ماه سال جاری در دیدار مداحان با رهبر معظم انقلاب به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا(س) ابیاتی را در مدح حضرت فاطمه(س) قرائت کرد.



انتهای پیام/
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما