تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸
۰
کد مطلب : ۳۱۵۶۹

مداحی و تبلیغات چاشنی عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس بود

سرهنگ پاسدار امین الله اسکندری مسئول بسیج مداحان سپاه روح‌الله؛ ضمن تبریک ایام نوروز با اشاره به نقش مداحان و تبلیغات در دوران دفاع مقدس گفت: مداحی و تبلیغات در دوران دفاع مقدس چاشنی عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس بود. و نتیجه مداحی و تبلیغات در دروان دفاع مقدس خروجی موفقیت آمیز بسیاری از عملیات‌ها بود.

وی افزود: خود توفیق حضور در عملیات کربلای 4 و کربلای 5 را داشتم و به عینه شاهد اثرگذاری تبلیغات و مداحی در این عملیات‌ها بودم.

مسئول بسیج مداحان سپاه روح‌الله تصریح کرد: نقش مداحی و تبلیغات ریشه در اعتقادات ملت ما دارد برای ایجاد انگیزه نیروهای مردمی و داوطلبان بسیجی نقش موثری داشت و در عملیات ها نیز باعث تقویت روحیه رزمندگان اسلام می‌شد.

اسکندری با تاکید بر اینکه نقش مداحان و روحانیت بسیار پررنگ بود، گفت: تبلیغات، مداحی و حضور روحانیون نقشی بسیار اثرگذار بود و تبلغات سپاه نیز به نوبه خود در دوران دفاع مقدس نقشی بی بدیل داشت و در این راستا شهدایی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

وی افزود: اشعار و نوحه‌های مداحانی همچون آهنگران که در آن دوران شهرت خاصی داشت به محض اینکه از تلویزیون یا رادیو پخش می‌شد به دلیل اقتضای زمان و حال و هوای جبهه‌ها باعث تقویت روحیه و انگیزه مضاعف در بین رزمندگان می‌شد.

مسئول بسیج مداحان سپاه روح‌الله تصریح کرد: در آن روزهای جنگ تحمیلی اگر پیروزی به دست می آمد از فروزات روح شهدای کربلا و دروان دفاع مقدس و رهبری پیامبرگونه حضرت امام خمینی(ره) بود و اما نمونه نقش آفرینی مداحان و تبلیغات را می توان در تاسوعا و عاشورای سال 57 به وضوح مشاهده کرد که به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) طومار طاغوتیان در عاشورا و تاسوعای 57 پیچیده شد.

اسکندری ادامه داد: مداحان نقش بسزایی داشتند، تبلیغات در دوران دفاع مقدس بسیار اثرگذار بود؛ زمانی که به زمان اجرای عملیات نزدیک می‌شد و مارش عملیات نواخته می‌شد و مداحانی همچون آهنگران سروردهایی خوانده می‌شد روحیه مضاعفی در رزمندگان شکل می‌گرفت.

وی افزود: رزمندگان در دوران دفاع مقدس جان خود را بر کف دست نهادند و در مقابل دشمن با اقتدار ایستادند و بسیاری از همین رزمندگان به مقام والای شهادت نایل آمدند و خوشا به حال انان که جام شهادت را نوشیدند و ما از قافله آنان جا ماندیم.

مسئول بسیج مداحان سپاه روح‌الله با اشاره به حضور مداحان در راهیان نور و نقش آنان تصریح کرد: در حال حاضر این نقش بسیار حائز اهمیت است، جوانان امروز ما همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند جوانان این عصر از جوانان دوران انقلاب بهتر هستند. ولی بایستی انگیزه‌ای به همت مسئولین در آنان ایجاد شود و حضور مداحان به واسطه بیان و ایجاد فضای دوران دفاع مقدس باعث ارتقا روحیه مقاومت و خودباوری در بین زائران می شود.

اسکندری در پایان خاطرنشان کرد: پس از سفر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و آشنایی با سبک زندگی شهدا، تحولی در روحیات جوانان ما به وجود می آید که نقش مداحان نیز در این کاروان‌ها قابل انکار نیست. از این‌رو اردوهای راهیان نور یک خوراک فرهنگی برای نسل‌های جدید انقلاب محسوب می‌شوند.


انتهای پیام/
مرجع : خبرگزاری بسیج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما