تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۵
۰
کد مطلب : ۳۱۵۸۶
مدیر گروه فِرَق تشیع دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی؛

نقشه وهابیت برای فضای مجازی!

نقشه وهابیت برای فضای مجازی!
حجت الاسلام محمدمحسن مروجی طبسی، عضو هیات علمی و مدیر گروه فِرَق تشیع دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، با بیان اینکه وهابیت و سلفیت دو قسم هستند، اظهار کرد: یک سری وهابی های نظامی هستند و در بُعد نظامی در  جهان اسلام فعالیت و یک گروه از آنها نیز در بُعد تبلیغی کار می کنند.
 
وی ادامه داد: وهابیون و سلفی هایی که در بُعد تبلیغی کار می کنند عامل و محرک شاخه نظامی وهابیت هستند و این شاخه حتی از شاخه نظامی نیز خطرناک تر است.  به ویژه اینکه این جریان ضاله در سطح شبکه های مجازی و ماهواره ای اقدام به فعالیت کرده است.
 
این پژوهشگر فرق تصریح کرد: اکنون چند شبکه فارسی زبان داریم که تفکرات سلفی گری و وهابیت را بین مسلمین دنبال می کند. شبکه هایی مثل فارسی نور، وصال حق، کلمه یا چندین شبکه دیگر که برنامه های مختلفی دارند و همه برای ایجاد شبهه میان مسلمین کار می کنند و از سوی دیگر قلوب مسلمین را نسبت به یکدیگر پر کینه کرده و انس و اُلفت را از میان آنها بر می دارند.
 
مروجی طبسی با بیان اینکه آنچه وهابیت در بعد رسانه ای مطرح می کند با هدف و روش شناسی است، تاکید کرد: آنها سه هدف را دنبال می کنند؛ اول ایجاد اختلاف میان شیعه، دومین هدف آنها اختلاف انداختن میان شیعه و سنی و سومین مساله ای که سعی در القای آن دارند و ما باید به صورت جدی نسبت به آن فعالیت کنیم و اجازه ادامه ندهیم این است که سعی می کنند اهل بیت پیامبر(ص) را وهابی معرفی کنند به این معنا که بگویند ائمه(ع) افکار وهابی داشته اند!!
 
وی ادامه داد: از روش هایی که روی آن پافشاری می کنند عوام فریبی است، آنها مغالطه می کنند و حرف هایی می زنند که برای عامه مردم قابل پذیرش باشد. آنها از این روش ها برای پیاده کردن اهداف خود استفاده می کنند مثلا یک سری روایات ضعیف السند را به عنوان قاعده شیعه معرفی می کنند و بر اساس آن می خواهند عقاید مردم را متشنج کنند. یا آنکه یک روایت را سانسور می کنند و بعد می گویند که از اهل بیت پیامبر(ع) رسیده است که نباید عزاداری کرد!
 
مدیر گروه فِرَق تشیع دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی گفت: از دیگر روش ها و ترفندهایی که وهابیت دنبال می کنند آن است که اگر برخی علمای شیعه دیدگاهی در مورد مساله ای داشته باشند، آنها آن را مصادره به مطلوب می کنند. به عنوان نمونه درباره توسل یا زیارت قبور ممکن است برخی علما نظرات شاذی داشته باشند از جمله اینکه به زیارت قبور نروید چون مکروه است، آنها می آیند این قبیل مسایل را به عنوان عقیده شیعه معرفی می کنند. این نمونه از ترفندهایی است که توسط شبکه های وهابی ترویج می شود.
 
طبسی با اشاره به اینکه وهابیون تلاش می کنند بسیاری از مسایل را وارونه جلوه دهند، ابراز کرد: برای مثال می گویند در ایران اهل سنت وضعیت بدی دارند و آنان را به عنوان قشر مظلوم معرفی می کنند که دولت و حکومت هیچ رسیدگی به آنها ندارد و اینگونه می خواهند احساسات برادران اهل سنت را تحریک کنند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی یادآور شد: وهابیت و داعش هنوز با بحران مشروعیت مواجه است، یعنی در جهان اسلام به مشروعیت نرسیده و به عنوان فرقه ای نامشروع شناخته می شود. اما سعی می کنند با فریب برخی افراد معروف در کشورهای دیگر افکار عمومی دنیا را منحرف کنند و از فرصت شبکه های مجازی نیز برای اهداف خود سود می جویند.

انتهای پیام/
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما