تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۳
۰
کد مطلب : ۳۱۵۹۹
توصیه آهنگران به هنرمندان موسیقی

وقتی از وطن می خوانند حتما از عاشورا نیز بگویند

وقتی از وطن می خوانند حتما از عاشورا نیز بگویند
نشست رسانه ای مسئولان برگزاری جشنواره مردمی موسیقی انقلاب اسلامی با انتقاد تند عضو هیات داوران این رویداد موسیقایی از سیاست های دولت و رسانه ملی در عدم حمایت از موسیقی انقلابی همراه شد.

صادق آهنگران مداح پیشکسوت انقلاب و دبیر جشنواره مردمی موسیقی انقلاب اسلامی در ابتدای این نشست رسانه ای در حسینه هنر تهران برگزار شد با ذکر چند خاطره از دوران دفاع مقدس و نقش اشعار حماسی در دوران جنگ تحمیلی بیان کرد: امام راحل در دوران دفاع مقدس تاکید زیادی روی استفاده نوحه خوانان و مداحان جنگ از اشعار حماسی داشتند و خوشبختانه این روحیه ارزشمند هم اکنون در مقام معظم رهبری نیز وجود دارد و شما می بینید اگر چیزی از آن دوران موجب عزت بخشی بوده استفاده از اشعار و نغمه هایی بوده که محتوای انقلابی داشته است.

















ما به جایی نمی رسیم اگر ...
وی ادامه داد: انقلاب ما نشات گرفته از فرهنگ عاشوراست بنابراین ما در زمان جنگ نیز تمام تلاش خود را انجام دادیم که طبق رهنمود حضرت امام خمینی (ره) اشعاری بخوانیم که روحیه حماسی داشته باشد. یادش بخیر که در دوران دفاع مقدس با یک میکروفن ساده، امپلی فایر ضعیف و یک دفترچه نوحه ساده اشعار ملی وطنی را اجرا می کردیم که برگرفته از نهضت سید الشهدا بود. جالب تر اینکه وقتی دوران دفاع مقدس به پایان رسید دیدیم که نمی شود فقط با همان اشعار دوران جنگ که عمدتا سینه زنی بودند اشعار حماسی را اجرا کرد و در اینجا بود که سعی کردیم از موسیقی برای بیان این اهداف ارزشمند استفاده کنیم که خوشبختانه این رویه نیز جواب خوبی داد.

این مداح پیشکسوت انقلاب با اشاره به فعالیت هایی که در دوران پس از جنگ تحمیلی پیرامون فعالیت های انقلابی داشت، گفت: در همان ابتدا که کار را شروع کردیم، به دلیل ورود موسیقی با تنش های زیادی مواجه بودیم  اما خوشبختانه کاری که آغاز شده بود ادامه پیدا کرد و ما دیدیم که مردم نیز از این جریان استقبال کردند. حالا هم توفیق برگزاری جشنواره ای را داریم که مردم خونگرم خوزستان با حال و هوای آن آشنا هستند و می دانند فضای مورد نظر با حال و هوای سبک هایی است که از دل فرهنگ ما اقتباس شده است. ما در این فضا تمام تلاش خود را انجام داده ایم تا فرمایشات مقام معظم رهبری در شعرهای مان استفاده شود تا به فرموده ایشان یک نکته ارزشمند به دست مستمع برسد.

آهنگران در این نشست خبری اظهار کرد: توصیه من به تمامی هنرمندان فعال موسیقی انقلاب این است که فرمایشات مقام معظم رهبری را رعایت کنیم تا محتوای آثار از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد و شاید مهم ترین نکته اجرای فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری باشد که در این مورد تذکرات و سفارشات زیادی داشته و دارند. ما قرار است به نام انقلاب اسلامی شعر بسراییم و موسیقی تولید کنیم. بنابراین پیشنهادم به دوستان این است که وقتی از وطن می خوانند حتما از عاشورا نیز بگویند که اگر غیر از این باشد به جایی نمی رسیم.
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما