تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴
۰
کد مطلب : ۳۱۶۹۸

گنبد جدید حرم امام حسین (ع) نیمه دوم سال به عراق منتقل می‌شود

گنبد جدید حرم امام حسین (ع) نیمه دوم سال به عراق منتقل می‌شود
حسن پلارک با اشاره به پروژه توسعه حرم امام حسین (ع) گفت: در حال حاضر دو پروژه عمده صحن عقیله بنی هاشم و لاغرسازی و ترفیع ارتفاع گنبد را در حرم امام حسین (ع) دنبال می‌کنیم که کارهای اجرایی مربوط به صحن عقیله بنی هاشم به صورت شبانه روزی دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: مرحله آب بند و تثبیت زمین در صحن عقیله بنی هاشم 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا شهریور ماه این مرحله از پروژه به اتمام می رسد، بعد از آن نیز کارهای مربوط به سازه و فونداسیون را آغاز می کنیم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه 6 سال زمان برای توسعه حرم امام حسین (ع) در نظر گرفته ایم، تصریح کرد: در حال حاضر تنها یک سال و 2 ماه از زمان بندی پروژه طی شده است؛ با این حال تلاش داریم تا قسمت های مسقف کار برای اربعین امسال تا حدی آماده شوند و بتوانیم بخشی از زائران را در اربعین اسکان دهیم.
پلارک با اشاره به پروژه لاغرسازی ستون ها و ترفیع ارتفاع گنبد بیان داشت: ما 4 ستون در حرم داریم که تا الان کار لاغرسازی دو ستون به طور کامل انجام شده و یک ستون نیز پیشرفت 50 درصدی داشته است؛ همچنین گنبد جدید حرم نیز 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 50 درصد دیگر نیز به سرعت در حال انجام است و کار لاغرسازی دو ستون دیگر نیز تا شهریور ماه به پایان می رسد.
وی خاطر نشان کرد:  امیدواریم از نیمه دوم سال بتوانیم گنبد جدید را به عراق منتقل کرده و کارهای نصب آن را انجام دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما