تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۴
۰
کد مطلب : ۳۱۸۵۷

کتاب معرفی امام علی (ع) در گرجستان منتشر شد

کتاب معرفی امام علی (ع) در گرجستان منتشر شد
این اثر پژوهشی و مستند با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و مشارکت اداره مسلمانان گرجستان به آذری، زبان بیشتر مسلمانان گرجستانی امروز (سه شنبه) انتشار یافت.
هدف از انتشار این کتاب، ضرورت معرفی صحیح و حقیقی دین اسلام و زندگی ائمه معصومین (ع) پس از رحلت حضرت محمد (ص) پیامبر اکرم در کشورهای مسیحی نشین و ایجاد ارتباط با فرهیختگان و اندیشمندان این جوامع اعلام شده است.
در مقدمه کتاب پس از ذکر گوشه هایی از زندگی حضرت امیرالمومنین علی (ع)، در باره ضرورت آشنایی هر چه بیشتر با سیره رفتاری ائمه اطهار، آمده است: بشریت برای خروج از نادانی و جهالت نیازمند راهنمایی انسان های اخلاق مدار بر پایه معنویت الهی است که در این میان، مطالعه و الگو پذیری از روش زندگی ائمه در پیشگاه خداوند متعال و عمل به دستورات دین اسلام در جهت نیل به موازین آسمانی ارزش و اهمیت بسیاری دارد.
در این کتاب همچنین شیوه زندگی حضرت علی (ع) به عنوان نمونه ای بی نظیر و الگویی ماندگار در رفتار اجتماعی جوامع، با انتخاب و گلچین چهل حدیث به عنوان هدیه به خوانندگان گردآوری شده است.
کتاب چهل حدیث «زندگینامه حضرت علی(ع)» با تلاش طغرل موسی اف نویسنده و دیلمان شه مردانلی مترجم انتشار یافته است.
مجتبی کامرانی فرد رایزن فرهنگی ایران در باره این فعالیت ها به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به علاقه مسلمانان مقیم گرجستان هم در اهل سنت و هم شیعه برای شناخت از ائمه و پیشوایان، انتشار این کتاب ها بسیار پردستاورد است.
وی افزود: در همین چارچوب، برنامه ها و فعالیت های متعددی با همکاری خوب اداره مسلمانان گرجستان انجام شده و موارد دیگری نیز در دستور کار است.
رایزن فرهنگی ایران همچنین اظهار کرد: پیش از این هم با همکاری های شکل گرفته و در چارچوب هدف گذاری شناخت افزایی از اسلام، کتاب «سیره پیشوایان» اثر مهدی پیشوای به زبان گرجی انتشار یافت که استقبال مسلمانان و غیرمسلمانان از جمله در محافل دانشگاهی و کارشناسان دینی سبب برنامه ریزی و عرضه اثر جدید کتاب چهل حدیث «زندگینامه حضرت علی (ع)» شد.
براساس اطلاعات موجود، شمار مسلمانان در گرجستان بین 9،9 تا 13 درصد جمعیت این کشور برآورد و براساس تخمین ها نیز شمار شیعیان و اهل تسنن برابر است.
گُرجِستان با 69 هزار و 900 کیلومتر مربع مساحت و حدود پنج میلیون نفر جمعیت در منطقهٔ قفقاز و اوراسیا در کناره دریای سیاه قرار دارد و از شمال با روسیه، از جنوب با ترکیه و ارمنستان و از جنوب‌ شرق هم با جمهوری آذربایجان همسایه است.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما