تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲
۰
کد مطلب : ۳۱۸۹۵

طرح شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها توسط ستاد بازسازی عتبات انجام می‌شود

طرح شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها توسط ستاد بازسازی عتبات انجام می‌شود
حسن پلارک در همایش سراسری کمیته اسکان، تغذیه و پذیرایی استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، گفت: با توجه به اینکه ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور مستقر است و کلیدی‌ترین وظیفه اربعین یعنی اسکان و تغذیه به ستاد عتبات عالیات واگذار شده امسال چند ماه زودتر از سال‌های قبل کارها را آغاز کرده‌ایم و می‌کوشیم تا مشکلات سال‌های قبل تکرار نشود.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت دوازدهم این دغدغه وجود دارد که تغییرات رخ داده در کابینه و علی‌الخصوص وزارت کشور به عنوان مسئول ستاد مرکزی اربعین در روند کارهای اربعین تأخیراتی به وجود آید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: نکته محوری در موضوع اربعین مردمی بودن آن است چرا که مردم عاشقانه و داوطلبانه وارد میدان می‌شوند و نقش ستاد بازسازی عتبات عالیات در اربعین تنها هماهنگی تسهیل امور و تأمین نیازهای موکب‌داران است.

وی از رؤسای استانی ستاد بازسازی عتبات عالیات، خواست  تا حد امکان شرایط را برای ثبت‌نام موکب‌ها تسهیل کرده و از سخت‌گیری‌های بی‌جا پرهیز کنند.

پلارک به نقش محوری ستاد بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: اگر این ستاد تشکیل نمی‌شد با آنکه مردم نذورات زیادی را به عتبات مقدس اهدا می‌کردند اما چون این اقدام آنها به صورت متمرکز نبود قطعاً بازتابی هم در توسعه عتبات عالیات صورت نمی‌گرفت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: بر اساس همین نقش محوری ستاد بازسازی عتبات عالیات و اعتمادی که در سال‌های گذشته از سوی مردم به این ستاد به وجود آمده وظیفه مهم مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه به این ستاد در سال‌های اخیر واگذار نمی‌شد.

وی افزود: امسال طرح شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها با محوریت ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام می‌شود. البته قرار است سال بعد صدور پروانه موکب‌داری با همکاری و مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات و تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) صورت گیرد اما با این حال در سال جاری این پروانه فعالیت با امضای ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

پلارک تأکید کرد: تعامل مسئولان و کمیته‌های مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه با موکب‌داران نباید به شکل حاکمیتی و اداری باشد بلکه نقش ما تسهیل امور با هدف جلوگیری از هدررفت منابع و ارتقای سطح خدمات‌رسانی است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تأکید بر اینکه مدعی نیستیم که در سال‌های قبل کاستی و مشکلاتی در اربعین وجود داشته اما خدمات‌رسانی به زائران تا حد توان و امکانات موجود صورت گرفته، خاطرنشان کرد: سال گذشته تصور نمی‌شد 30 هزار زائر در سامرا اسکان پیدا کنند اما این اقدام ظرف 24 ساعت با تدارک همه امکانات اسکان و پذیرایی و با همت خیرین و مدد اهل بیت (ع) صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات نقش متمرکزی در جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه دارد، اظهار داشت: مردم به دلیل اعتماد شکل گرفته در سالیان گذشته این کار را انجام می‌دهند و اگر این تمرکز وجود نداشت می‌تواند ضمن به وجود آمدن انشقاق به فرآیند کار ضربه بزند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما