تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
۰
کد مطلب : ۳۱۹۴۵

اصفهان میزبان پانزدهمین اجلاس پیرغلامان

اصفهان میزبان پانزدهمین اجلاس پیرغلامان
آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در همایش تجلیل از پیشکسوتان هیئت‌‌های مذهبی که با حضور جمعی از مسئولان استانی و مداحان، علمداران، پیشکسوتان هیات‌های مذهبی و خادم آستان قدس رضوی در اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی برای جذب مردم به سمت خود باید نکات مهمی را رعایت کنند.

وی افزود: فضای هیئت‌ها و مجامع باید برای جوانان جذاب باشد و مسئولیت بسیاری از کارهای هیئت به جوانان و نوجوانان واگذار شود.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه واگذاری کار به جوانان و نوجوانان سبب می‌شود آنها احساس مسئولیت و مفید بودن کنند، بیان‌کرد: هیئت‌ها واسطه انتقال مفاهیم و احکام دینی به مردم می‌شوند و برکسی پوشیده نیست که فعالیت هیئت‌های مذهبی در کشور امری ضروری است.
وی با اشاره به اینکه عقل با دستورات اسلام تحریک می‌شود، تصریح‌کرد: تحریک احساسات مذهبی مردم تنها بخشی از هدایت آن‌ها به مسیر دین است و رسالت هیئت مذهبی تنها در تحریک شور و احساسات مذهبی مردم خلاصه نمی‌شود.
طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه آنچه سبب خوشحالی کشورهای بیگانه می‌شود روبه‌رو بودن کشور ما با بحران سالخوردگی است، افزود: باید مردم را برای فرزندآوری هرچه بیشتر تشویق کنیم و مضرات داشتن کشور سالخورده را برای آن‌ها روشن کنیم.
وی با اشاره به اینکه از جمله مسائلی که هیئت‌های مذهبی باید به آن بپردازند القای سیاست فرزندآوری است، گفت: اگر بتوانید در طول سال یک یا دو جوان و نوجوان را در هیئت‌های خود به‌طور شایسته بسازید و به تعمیق باورهای دینی در آنها اقدام کنید، می‌توان ادعا کرد که آن هیئت در مسیر درست گام برداشته و ما به هدف خود نزدیک‌تر می‌شویم.
در ادامه این همایش مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان پیرامون برگزاری پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حضرت سیدالشهدا (ع) در اصفهان گفت: افتخار بزرگی است که اصفهان از 21 تا 24 شهریور ماه امسال میزبان یک‌هزار نفر از پیرغلامان و پیشکسوتان هیئت‌های مذهبی امام حسین (ع) از 40 کشور اسلامی جهان است.
حجت‌الاسلام رحمت‌الله عروجی اظهار داشت: پیش از برگزاری اجلاس پیرغلامان، همایش تجلیل از پیشکسوتان هیئت‌های مذهبی استان اصفهان در شهرستان‌ها برگزار و از فعالان تجلیل می‌شود.
وی تصریح‌کرد: از سوی شورای هیئت‌های مذهبی اعتراض کردیم که کسوت پیرغلامی تنها متعلق به مداحان و برگزار کنندگان خیمه سیدالشهدا نیست و خادمان این مراسم و کسانی که هرگونه خدمتی را در این مراسم‌ها انجام می‌دهند نیز شامل کسوت پیرغلامی می‌شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: تغییر نام اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حضرت اباعبدالله (ع) به اجلاس پیرغلامان و خادمان حضرت صورت گرفت.
وی گفت: نخستین دوره مسابقه ثقلین حاصل تلاش مسئولان شورای هیئت‌های مذهبی استان اصفهان است که از سال گذشته پیگیر آن بودند و در صورت تامین اعتبار در ماه‌های محرم و صفر این مسابفه برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما