تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵
۰
کد مطلب : ۳۲۰۲۲

عظیمی: 10هزار مداح در انتظار بیمه هستند

عظیمی: 10هزار مداح در انتظار بیمه هستند
علی عظیمی گفت: این مسئله از سوی بنیاد دعبل به کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام شده و آنها نیز اقرار داشته اند مداحان و ستایشگران اهل بیت باید مثل بسیاری از اقشار جامعه مانند هنرمندان، قالیبافان و سایر صنوف از امکاناتی همچون بیمه تامین اجتماعی برخوردار باشند.
وی افزود: نمایندگان مجلس تایید می کنند که بودجه بنیاد دعبل حداقل باید چهار برابر میزان کنونی آن باشد تا بتوان پوشش بیمه را برای مداحان ایجاد کرد.
عظیمی افزود: بودجه کنونی این بنیاد حدود هفت میلیارد تومان است که برای تامین حداقل امکانات مداحان مانند بیمه تامین اجتماعی نیازمند بودجه ای بالغ بر20 میلیارد تومان هستیم تا بتوانیم 12 هزار مداح را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و این مداحان حداقل بتوانند به مسائل درمان خود و خانواده خود بپردازند.
وی میزان حق بیمه هر مداح را 27 درصد دانست که 20 درصد آن از سوی بنیاد و هفت درصد از سوی مداح پرداخت می شود و برخی از آنان نیز حتی نمی‌توانند همین هفت درصد را پرداخت کنند.
عظیمی گفت: بازنشستگی، ازکارافتادگی و سایر مزایا مورد نیاز مداحان است و هیچ نهادی به عنوان متولی مسائل مداحان نیست، وظیفه ما شناسایی مداحان است و وظیفه دولت بیمه کردن آنان است.
وی اضافه کرد: برخی از مداحان افرادی شناخته شده و دارای اعتبار هستند ولی به دلیل مشکلات مالی نمی توانند برای درمان خود به بیمارستان مراجعه کنند. بنیاد دعبل درصورت اعلام نیاز استان ها تلاش دارد تا مشکلات آنان را برطرف کند ولی ما بودجه مشخصی برای این کار نداریم.
عظیمی تعداد مداحان و ستایشگران اهل بیت در کشور را بر اساس اعلام کانون مداحان ۵۰ هزار نفر دانست و گفت که از این تعداد ۱۲ هزار نفر شرایط بیمه شدن را دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما