تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۴
۰
کد مطلب : ۳۲۰۲۶

برخی نوآوری ها در عزاداری های محرم آفت هستند

برخی نوآوری ها در عزاداری های محرم آفت هستند
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری روز جمعه در نشست هیات های مذهبی بخش مرکزی اندیمشک افزود: هر چقدر عزاداری ها و سوگواری های سید الشهدا(ع) سنتی تر باشد اثرگذاری آن بیشتر و بهتر خواهد بود.
وی بیان کرد:برخی خلاقیت ها و نوآوری ها بدعت هستند که از اصل واقعه عاشورا و قیام سید الشهدا (ع) دور هستند و در واقع آفت جدی برای انتقال صحیح پیام این حماسه هستند.
وی گفت:توجه به محتوای عزاداری ها باید مورد توجه جدی فعالان فرهنگی و مذهبی قرار گیرد و از ابتذال در مراسم های مذهبی جلوگیری شود.
وی با اشاره به تلاش وهابیون برای ترویج بدعت ها در عزاداری ها افزود: در کنار برگزاری ویژه برنامه های معنوی و عزاداری ها ، باید با برنامه ریزی صحیح نسبت به آفت ها و برنامه های مخرب هوشیار بود.
وی با اشاره به تبلیغ اختلاط زن و مرد در برگزاری آیین های مذهبی از سوی دشمنان اظهارکرد: سوگواری ها باید مبتنی بر ارزش های اسلامی بوده و مداحی ها مطابق بر تعلیم و ارزش های اسلامی و باورهای اخلاقی انجام گیرد.
امام جمعه اندیمشک در ادامه با گرامیداشت دهه ولایت تاکید کرد:برگزاری آیین های ویژه گرامیداشت عید غدیر باید جدی گرفته شود و فضای شهر و منازل شهروندان بیش از گذشته برای ایجاد یک فضای معنوی آماده شود.
وی گفت:امروز با توجه به هجمه گسترده تبلیغی دشمنان ضد اسلام و اهل بیت (ع) ، باید بیش از گذشته نسل جوان را با فرهنگ اهل بیت(ع) آشنا کنیم چرا که این فرهنگ مرز تمایز بین تکفیری ها ، وهابیت و داعش است.
بخشدار مرکزی اندیمشک هم از آمادگی کامل این بخش برای برگزاری ویژه برنامه های ایام محرم و اربعین خبر داد.
امیر دالوند افزود: تجمع بزرگ عزاداران حسینی بخش مرکزی در روز عاشورا با حضور مردم این بخش در قدمگاه امام رضا(ع)،و مراسم یوم العباس و تجمع اربعین در کنار شهدای گمنام شهر آزادی با حضور سوگواران حسینی و عاشقان اهل بیت (ع) برگزار می شود.
وی گفت:مکان بخشداری مرکزی اندیمشک به زودی به شهر آزادی منتقل می شود و یک شعبه از آن هم در شهر چم گلک افتتاح می شود.
وی اضافه کرد:با توجه به لزوم انجام برنامه ها و خدمات در مناطق بخش مرکزی ، این تصمیم اجرایی می شود و در این راستا برنامه های مناسبتی مذهبی در مناطق تابعه بخش مرکزی پررنگ تر برگزار می شود.
کریم قیطاسی فعال فرهنگی مذهبی اندیمشک نیز در این نشست به لزوم هماهنگی و همدلی برای ارتقای سطح کیفی برنامه های ایام محرم تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما